Pondelok 16. 5.
Svetozár
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
11.01.2022 13:20 | Správy | Zahraničné správy

Ruský satirik a spisovateľ sa rozhodol opustiť krajinu: Obavy z trestného stíhania za ohováranie!

Ruský satirik, spisovateľ a publicista Viktor Šenderovič, ktorého ruské ministerstvo spravodlivosti vlani v decembri zaradilo na zoznam zahraničných agentov, opustil Rusko. Podľa vlastných slov sa obáva trestného stíhania za ohováranie. Informovali o tom v utorok agentúra Reuters a portál Meduza.

"Odchod je presne to, čo mi Kremeľ 20 rokov plných nekonečnej a demonštratívnej kriminality namierenej voči mne naznačoval. Vniknutie do domu, sledovanie telefónu... No teraz ide o možné zbavenie slobody - aj keď nútený odchod z rodnej krajiny je tiež samozrejme zbavením slobody," uviedol Šenderovič v príspevku na sociálnej sieti Facebook.

Satirik a kritik Kremľa neuviedol, kam presne odcestoval. Už roky mal však v Rusku problémy s úradmi, píše Reuters.

Podľa hovorcu Kremľa Dmitrija Peskova Šenderovič z Ruska neodišiel preto, že ho zaradili na zoznam zahraničných agentov, ale pravdepodobne preto, aby sa skryl pre súdnym konaním, uvádza agentúra TASS.

Trestné stíhanie sa týka obvinení z ohovárania, ktoré proti nemu vlani vzniesol ruský miliardár Jevgenij Prigožin. Ten má blízko k prezidentovi Vladimirovi Putinovi. Obvinenie sa týkalo vyjadrenia Šenderoviča vo vysielaní rozhlasovej stanice Echo Moskvy, počas ktorého satirik hovoril o prepojení Prigožina s ruskou polovojenskou organizáciou Vagnerova skupina (v zahraničí známa pod označením Wagner Group). Prigožin to verejne odmietol a jeho spoločnosť Konkord 30. decembra oznámila, že plánuje v tejto súvislosti podať žalobu. V prípade, ak by Šenderoviča uznali za vinného, hrozil by mu trest odňatia slobody až na päť rokov.

Šenderovič vo svojej satirickej šou Bábky - ktorú vysielala v rokoch 1995-2002 ruská televízna stanica NTV - často zosmiešňoval ruských politikov vrátane vtedy nového ruského prezidenta Vladimira Putina, ktorý do funkcie nastúpil v roku 2000.

V poslednom období sa však satirik prezentoval iba v obmedzenom počte médií, napríklad v rozhlasovej stanici Echo Moskvy alebo v televízii Dožď, ktorá bola taktiež ruskými úradmi zaradená na zoznam zahraničných agentov.

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: TASR

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Ďalší športový sviatok v Šamoríne: Triatlon špeciálnych olympiád
Foto
Zrážka s autom ho stála život: Kolebežkár († 57) podľahol ťažkým zraneniam, výzva polície
Slovensko - Kanada ONLINE: Ramsayho zverenci čelia favoritovi skupiny!
Nad mzdami učiteľov sa rozčuľujú aj žiaci: Takýto plat si zaslúžia naši učitelia!
Foto
Britská kráľovná Alžbeta po dvoch mesiacoch na verejnosti: Oslavuje platinové jubileum!
Pekári nebudú môcť upiecť žiadne výrobky: Hrozí potravinárskemu priemyslu katastrofa?
Foto
Zlatica Puškárová sa pochválila spoločnou fotkou s mamou: To naozaj má táto žena o 2 roky 70?!
Foto
Vážna nehoda neďaleko Medzeva: Motocyklista sa po náraze do betónového rigolu ťažko zranil
Aktualizované
Spoznal svoj trest: Expolicajt Vorobjov, ktorý lustroval Kuciaka, ide do väzenia
Vyznáte sa v hokeji? Odpovedzte na naše otázky a uvidíte!
Nechutná zvrátenosť! Muž onanoval na ulici, no zašiel ešte ďalej: Hnus, čoho boli okoloidúci svedkami
Polícia pátra po nezvestnej Magde zo Štrby: Nevideli ste ju?