Streda 19. 1.
Drahomíra, Sára
26.11.2021 09:40 | Tip od Vás | Slovensko

Slovák Tomáš autorom víťaznej Geovedeckej snímky dňa: V Nórsku zachytil jasnú polárnu žiaru

Za polárnou žiarou musíte ísť severnejšie! Americká Univerzitná asociácia pre výskum vesmíru USRA publikovala v stredu Geovedeckú snímku dňa, ktorej autorom je Slovák Tomáš Slovinský.

Máte zaujímavý tip, záľubu alebo fotky, o ktoré sa s nami chcete podeliť? Neváhajte a pošlite nám ich na tip@novycas.sk alebo na WhatsApp na číslo 0918 620 001!

Fotogaléria
5
fotiek v galérii

Fotografia pochádza z nórskeho Tromsa a zachytáva mimoriadne jasnú polárnu žiaru nad Nórskym morom. Pre autora je to dvojnásobné potešenie, pretože iba prednedávnom po ňom slovenský objaviteľ asteroidov Štefan Kürti pomenoval planétku v slnečnej sústave.

Fotograf Tomáš bol v minulosti už šesťnásobne ocenený Astronomickou snímkou dňa NASA a osemkrát Geovedeckou snímkou dňa. V poradí deviata snímka pochádza z najsevernejšieho nórskeho mesta Tromsø, kam sa Tomáš vydal v októbri. Snímka s názvom Aurora nad Nórskym morom vznikla 27. októbra v skorých ranných hodinách. Aurora sa odrážala na vodnej hladine a svojím jasom prežiarila aj Mesiac.

Pre fotografa to nie je jediné ocenenie, ktoré v posledných dňoch získal. Len nedávno ho oslovil známy objaviteľ asteroidov Štefan Kürti a osobne mu odovzdal zápis do katalógu týchto nebeských telies. Asteroid s názvom Slovinsky 2013 CA196 sa nachádza v hlavnom páse asteroidov vo vzdialenosti približne 3 AU – astronomické jednotky od Slnka (asi 450 000 000 km).

Autor: © Nový Čas, red

Fico i obhajcovia Bödöra majú pochybnosti: Toto si myslia o rozhodovaní Najvyššieho súdu!
Zvrat vo vzťahu Vémolu s Lelou? Najskôr drsný rozchod, teraz spoločný výlet
NAKA v súvislosti s akciou Agentúra obvinila 12 osôb a štyri zadržala: O čo ide?
Nečakaný výber hollywoodskych hercov na prehliadkovom móle v Miláne: Hviezdy Jurského parku či Twin Peaks
Johnsonovi môžu večierky zlomiť krk: Nedôveru premiérovi vyjadrilo už najmenej 11 konzervatívnych poslancov
Odklepnuté! Vláda opäť odložila splatnosť poistného
Vláda schválila Národný akčný radónový plán SR do roku 2026: Čo je jeho cieľom?
Kto zaškrtil mladú írsku učiteľku? Britský denník hádže podozrenie na Slováka: Rezort diplomacie reaguje!
Aktualizované