Nedeľa 28. 11.
Henrieta
07.10.2021 00:35 | Správy | Zahraničné správy

Vedci popísali najstaršieho mäsožravého dinosaura: Našli ho v Spojenom kráľovstve

Britskí vedci popísali najstaršieho známeho mäsožravého dinosaura nájdeného v Spojenom kráľovstve. Informovala o tom v stredu agentúra DPA.

Tvor s názvom Pendraig milnerae bol dlhý len približne jeden meter vrátane chvosta. Patril do skupiny tzv. theropodov, kam sa zaraďuje aj Tyrannosaurus rex a súčasné druhy vtákov.

Prvá časť názvu - pendraig - bolo pomenovanie draka v stredovekej waleštine. Druhá časť - milnerae - je poctou nedávno zosnulej britskej paleontologičke Angele Milnerovej (1947-2021).

Dinosaurus Pendraig milnerae žil v období neskorého triasu pred viac ako 200 miliónmi rokov. Jeho pozostatky po prvý raz objavili v dedine Pantyffynnon na juhu Walesu a vedecky popísané boli v roku 1983.

Výskumníci ho však až teraz klasifikovali ako nový druh a súčasne najstaršieho theropoda, akého doteraz objavili na území Británie.

"Pendraig milnerae žil krátko po začiatku vývoja mäsožravých dinosaurov," povedal Stephan Spiekman, výskumník z londýnskeho Prírodopisného múzea (Natural History Museum), ktorý je jedným z autorov štúdie. Vysvetlil, že dinosaury z tejto skupiny boli - v porovnaní s neskoršími theropodmi - len malého vzrastu.

Víťazné ťaženie HC Slovan Bratislava pokračuje: Piata výhra v rade!
Po slovách otca Novaka Djokoviča je to takmer isté: Uvidíme svetovú jednotku na Australian Open?
Po explózii strely zaliatej v betóne absolvoval Ján štyri operácie: Nešťastie už vyšetruje polícia
Skolaboval ďalší futbalista: Čo sa to, preboha, deje?
Zuzana Vačková odhalila najdrahší kúsok v šatníku: Kradne jej ho už aj dcéra Maruška
Najhorší prípad covidu, s akým sa lekári v nemocnici stretli: Ukrutný boj Pauly († 37) sa skončil tragicky
Peru zasiahlo zemetrasenie s magnitúdom 7,5: Niektorí ľudia z obáv pred otrasmi utekali zo svojich domov
Krajina zavádza najdrastickejšie opatrenie: Pre obavy z omikronu pozastavili lety z celého sveta
Grécko pritvrdilo: Nezaočkovaným sa zastavil život, veriaci musia pri vstupe do kostola predkladať výsledok testu
Matke zomrelo polročné dieťatko: Z toho, čo s ním po smrti urobila, behá mráz po chrbte
Omikron už aj na Slovensku? Názor epidemiologičky Bražinovej hovorí za všetko
Famózna Vlhová na čele slalomu v Killingtone: Bude to ale dráma, Shiffrinová jej dýcha na krk!