Štvrtok 21. 10.
Uršula
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip

Nultý obchvat Bratislavy očami šéfa NDS: Na križovatke D4/D1 sa bude jazdiť až o 5 rokov

Na križovatke diaľnic D4 a D1 sa bude jazdiť až o päť rokov. Myslí si to šéf Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraj Tlapa.

Nultý bratislavský obchvat D4/R7 pritom bude naplno využitý až po napojení tejto križovatky. V tom sa zhoduje aj s ministrom dopravy Andrejom Doležalom (nominant Sme rodina). Súťaž však stále nebola spustená, minister upozorňuje, že finančné prostriedky sú stále v rukách rezortu financií. Samotná výstavba má pritom trvať približne tri roky.

Tlapa v stredu (25. 8.) uviedol, že približne pred rokom navrhol premiérovi pre tento projekt priame rokovacie konanie, ktoré mohlo procesy urýchliť. "Mali sme nachystaný model, priame rokovacie konanie so zhotoviteľom a garantoval som, že to nebude drahšie, ale ušetríme roky. Bol som odmietnutý, ako vidíte, nesúťažíme dodnes," podotkol. Vyhlásil, že keď sa tam bude jazdiť o päť rokov, "budeme radi".

Doležal ešte 5. augusta počas livestreamu na sociálnej sieti k tejto téme uviedol, že v štátnom rozpočte sú na to alokované prostriedky. "Ale stále nemôžeme spustiť verejné obstarávanie, lebo tie finančné prostriedky, ktoré sú vo všeobecnej pokladničnej správe alokované na tento projekt, sú stále v rukách ministerstva financií a každú investíciu nám musia rozpočtovým opatrením uvoľňovať," ozrejmil. Hneď, ako sa začne obstarávať, je podľa neho možné začať hovoriť o termínoch. "Ale ten termín výstavby ako takej je predbežne odhadnutý na rádovo tisíc dní," dodal minister.

Zároveň zdôraznil, že križovatka sa bude stavať za plnej prevádzky dvoch diaľnic. D1 sa tak podľa jeho slov bude musieť "zaživa" zdvíhať. To znamená, že pripájacie vetvy, ktoré sú už sčasti postavené koncesionárom, sa budú musieť využiť ako obchádzkové trasy na D1. Až potom, keď sa doprava vráti na zdvihnutú D1, sa budú môcť robiť všetky pripájače úrovňové aj mimoúrovňové. Dodal však, že ten najdôležitejší pripájač z D1 od Trnavy, ktorý pôjde popod budúcu zdvihnutú D1, konštrukčne bude musieť byť až ako posledný.

 

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: TASR

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.


Nález hrobu v Gbeloch odkryl tajomstvá z obdobia sťahovania národov: O čom vypovedá absencia osobných predmetov
Absurdná situácia v Británii: Stále viac ojazdených áut je drahších ako nové
Philadelphia zdolala Boston, Blues vyhrali aj tretí zápas v sezóne
Foto
Zlodej babrák sa stal v Egypte hviezdou internetu: Trapas s ukradnutým mobilom
Foto
Legendárna lekáreň Salvator dostane svoj nábytok: Bratislava ho kúpila za milión eur!
Donald Trump spúšťa vlastnú sociálnu sieť: Nasrdený vysvetlil, prečo to robí
Smrť v rieke na poľsko-bieloruských hraniciach: Našli telo 19-ročného migranta
Akcia Syseľ na východe: NAKA mala zadržať Kočnerovho kamaráta aj zamestnancov súdov
Nepál v slzách: Záplavy a zosuvy pôdy si vyžiadali už 77 životov, dážď neutícha
Uvoľnia sa pravidlá pre očkovaných v čiernych okresoch? Čo si o zmene COVID automatu myslia odborníci
Belasí si nahádzali dymovnice sami: Vybavovanie účtov v uliciach Trnavy!
Pomoc v čase koronakrízy: Kto si môže opäť odložiť odvody