Prepoja nimi nové MHD zastávky, ktoré tam pribudnú po dobudovaní električkovej trate z Jugmannovej k Janíkovmu dvoru. Zároveň majú prispieť k tomu, aby sa z tejto lokality stala dobre dostupná rekreačná zóna.
Metropolitný inštitút Bratislava (MIB) vyhlásil súťaž na začiatku jari. Cieľom bolo nájdenie takej podoby lávok, ktoré budú dizajnovo príťažlivé, bezbariérové a vhodné pre ľudí na vozíčkoch. Ďalšou podmienkou bola aj citlivosť k lokalite a zeleni. Architekti navrhli, ako prepojiť Chorvátske rameno kvalitnými lávkami pre chodcov a cyklistov.
Cieľom súťaže bolo nájsť riešenia pre komfortnejší prístup na zastávky MHD, ktoré v tejto lokalite vzniknú po predĺžení električkovej trate z Jugmannovej po Janíkov dvor. „O lávkach sme neuvažovali iba ako o čisto dopravných uzloch, ale vnímali sme aj ich potenciál pre voľnočasové aktivity. Vďaka zvýšenému počtu okoloidúcich sa z lávok môžu stať miesta, kde sa obyvatelia budú chcieť stretávať, vychutnávať si pohľad na vodnú hladinu a tiež tu vzniká priestor pre kultúru,“ objasnil Daniel Struhařík za jedno z víťazných architektonických štúdií.
Architektonicko-konštrukčné súťaže vyhlásilo hlavné mesto Bratislava, MIB a METRO a na základe predbežného odhadu budú náklady na samotnú výstavbu štyroch lávok 2,5 milióna eur bez DPH. „V porote mali zastúpenie architekti, urbanisti aj stavební inžinieri, keďže najlepšie mosty či lávky vznikajú na základe spolupráce týchto odborníkov,“ uviedol Peter Lényi, riaditeľ sekcie súťaží v MIB s tým, že všetky budú betónové, čo zjednoduší ich údržbu a predĺži im životnosť. Porota vyberala z 29 návrhov, pričom na prvú, druhú a tretiu prišlo po 8 návrhov a na štvrtú 5 návrhov.