Leonard Imriščák (46) z Košických Oľšian mal v minulosti viaceré skúsenosti s chybami pracovníkov vodární. Kruh nekončiacich sa problémov sa pre Leonarda neuzavrel a vodárov teraz vystriedali energetické spoločnosti. Po tom, ako sa kvôli nespokojnosti so službami Slovakia Energy rozhodol od januára 2021 prejsť k inému dodávateľovi energie, zostal nepríjemne zaskočený. Po viac ako roku od výmeny meradla mu zrazu prišla faktúra od Slovakia Energy, ktorú mal zaplatiť už v deň doručenia.
Leonardovi v minulosti hrozilo, že kvôli chybe vodárenskej spoločnosti bude musieť zacvakať obrovskú sumu za nedoplatok, akoby mal doma veľký bazén. Neskôr mu zase vodári zamenili vodomery a namiesto preplatku mal Leonard zaplatiť nedoplatok. Keď si problémy s vodármi vyriešil, myslel si, že bude mať pokoj. Pred vyše rokom mu však domov prišiel výpis s veľkým nedoplatkom za spotrebovanú elektrinu.
„Bol som zákazníkom Slovakia Energy a prišli mi veľké nedoplatky. Nebol som s nimi spokojný, preto som prešiel pod Východoslovenskú energetiku (VSE). Prechod bol bezproblémový a od Nového roka mám nového distribútora elektriky,“ opísal Leonard.
Nepríjemne ho však prekvapila pošta od už bývalého distribútora Slovakia Energy, v ktorej si pýtali peniaze za výmenu elektromera na chate, ktorú realizovali ešte začiatkom minulého roka, keď bol ich klientom. „Faktúra mi pritom prišla v deň, keď mala aj svoju splatnosť. Neviem, čo tým chceli dokázať, ale pre mňa to mohlo znamenať navyše penále, uhradiť som to nestihol. Keď som sa informoval na infolinke, bolo mi oznámené, že je to štandardný postup,“ opísal Leonard.
Hana Novotná, hovorkyňa Bohemia Energy, pod ktorú spadá aj Slovakia Energy, uviedla, že v tomto prípade išlo o chybu komunikačného systému medzi prevádzkovateľom distribučnej sústavy a ich spoločnosťou, vplyvom čoho došlo k oneskorenému vystaveniu faktúry.
„Túto chybu sme identifikovali v decembri minulého roku a následne sme riešili jej opravu. Tá sa vyriešila tento rok v marci, keď boli dotknutým zákazníkom vystavované predmetné faktúry,“ uviedla. Doplnila, že ich veľmi mrzí, že chybou v systéme došlo k oneskorenému vystaveniu faktúry.
„Pánovi Imriščákovi sme sa snažili vzniknutú situáciu vysvetliť v liste, ktorý sme mu zaslali spolu s faktúrou. Pána Imriščáka sme sami kontaktovali, aby sme mu vzniknutú situáciu znovu vysvetlili a zároveň sa s ním dohodli na predĺžení termínu splatnosti faktúry,“ dodala.
Výmena elektromeru
Podľa vyjadrenia VSE prevádzkovateľ distribučnej sústavy zvyčajne vystavuje faktúru 5 až 10 dní od vykonania procesu výmeny elektromera u odberateľa a túto faktúru zasiela dodávateľovi elektriny: „Dodávateľ elektriny následne zasiela faktúru na odberateľa. Teda zvyčajne platí, že odberateľovi je faktúra za výmenu elektromera doručená do niekoľkých týždňov a nezávisle od faktúry za dodávku elektriny.“