Pred pár dňami minister dopravy Ján Počiatek nečakane odvolal z funkcie šéfa letiska Maroša Jančulu, nominanta KDH z čias Radičovej vlády. Novému Času sa však podarilo zistiť, že za odvolaním Jančulu môže byť nedodanie röntgenov batožín v hodnote 576 000 € a softvéru na organizáciu toku cestujúcich v hodnote 1,3 milióna €. Jančula podpísal preberací protokol o tom, že röntgeny aj softvér prevzal, no tie sa na letisku dodnes nenachádzajú!
Jančulu nominoval do funkcie vtedajší minister dopravy Ján Figeľ.* RTG batožín ani softvér sa na letisku nenachádzajú, hoci boli podpísané protokoly o prevzatí. Rezort dopravy zistili nezrovnalosti pri výstavbe druhej časti terminálu Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave. Tá stála vyše 46 miliónov eur. Začiatkom augusta 2012 firma ZIPP vystavila letisku faktúru za stavebné práce v zmysle zmluvy a dodatkov v hodnote 4,8 milióna € s DPH.
Podľa informácií Nového Času bola jednou z vyfakturovaných položiek dodávka röntgenu batožín v hodnote 576 000 € s DPH a tiež softvér na organizáciu toku cestujúcich v hodnote 1,3 milióna € s DPH. No vo výsledkoch kontroly sa nič z toho nenachádza!
Na čo sa tie milióny použili?„Preberacie protokoly potvrdzujúce prevzatie RTG, ako aj softvéru podpísali v tom čase predseda predstavenstva pán Jančula, podpredseda pán Mach, a zároveň aj nezávislý dozor pán Fogel. Nič z týchto položiek nebolo na letisko dodané,“ potvrdil hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Minister dopravy Ján Počiatek nebol s vedením bratislavského letiska aj z tohto dôvodu spokojný a Jančulu, rovnako ako členov predstavenstva Jaroslava Macha a Juraja Mitku z funkcií minulý týždeň odvolal.
„Na čo sa použilo vyše pol milióna eur, keď röntgeny na letisku dodnes nie sú, je záhadou aj pre nás. V tejto situácii nemal minister Ján Počiatek inú možnosť, ako odvolať predstavenstvo zložené z nominantov pána Figeľa, ktorí túto čudnú transakciu zorganizovali,“ povedal Kóňa. „Nemôžete, lebo šoférujem. Nebudem sa zatiaľ k tomu vyjadrovať, potom neskôr, treba sa oboznámiť so všetkými skutočnosťami,“ stručne reagoval odvolaný riaditeľ letiska Maroš Jančula. Riaditeľom sa stal v roku 2010. Počiatek dočasne poveril riadením letiska Ivana Trhlíka.