Na pohľad nudné zadanie dokázali mladí študenti premeniť na kreatívne nápady, ktoré skutočne mali hlavu a pätu. Nemuseli by sa za ne hanbiť ani experti z banky.
Súťaž zorganizovala komerčná banka a neziskovka Junior Achievment Slovensko na pôde Technickej univerzity Košice. Študenti mali na splnenie náročného zadania len tri hodiny. Prišli však s nápadmi, ktoré ihneď zaujali odbornú porotu. "Mysleli sme na zábudlivých a pohodlných. Navrhli sme inteligentné prepojenie bankového účtu a sociálnych sietí. Bude si pamätať, kedy napríklad treba kúpiť kvety žene. Cez internet sa to bude dať ihneď," hovorí Tomáš Brotka (24).
Tím Michala Gimerského (22) zase myslel na rodinný rozpočet. "Našim nástrojom budú môcť ľudia cez spojené účty sledovať stav rodinného rozpočtu. Pomôže lepšie ustrážiť výdavky, aj zistiť, kto a kde míňa najviac," vysvetľuje. S ďalším praktickým návrhom prišla Veronika Dufalová (22). "Vytvorili sme súhrn všetkého, čo človek potrebuje od banky. Cez jedinú stránku bude mať prehľad o svojich peniazoch," hovorí.
Za tieto študentské nápady by sa nemuseli hanbiť ani skutoční experti. Na tom istom totiž pracujú už dlho. "Je to reálne zadanie, ktoré potrebujeme vo firme riešiť. Nápady prevýšili naše očakávania, možno sa nimi necháme inšpirovať. Študenti sú veľmi šikovní," zhodnotila Viera Konová, riaditeľka Odboru interných vzťahov a zodpovedného podnikania ČSOB s tým, že niektorých možno aj zamestnajú.