Jazda medzi Novým Mestom nad Váhom a Bratislavou sa vďaka najrýchlejším slovenským vlakom skrátila o 9 minút, pričom ministerstvo dopravy plánuje zrekonštruovať trať až po Krásno nad Kysucou. „Na 160-kilometrovú rýchlosť som zvyknutý, keďže dlho som jazdil v Čechách, kde takto vlaky premávajú bežne,“ prezradil rušňovodič Ján Drobec, ktorý jazdí na lokomotíve Gorila.
Stroj je vybavený moderným zabezpečovacím zariadením ETCS používaným v rámci celoeurópskej dohody o doprave. Do konca roka budú systémom, ktorý kontroluje napríklad rýchlosť súpravy či sklon koľajníc, vybavené štyri rušne. V polovici budúceho roka pribudne piaty.
Cena dodávky systému na jednu lokomotívu je asi 554-tisíc €. Zrekonštruovaná trať je prispôsobená na vyššiu rýchlosť upraveným klesaním či stúpaním trate. Jednotlivé časti koľajníc sú dlhšie ako v prípade klasických, konštruktéri ich spolu zvarili, a preto na trati nie sú zarážky, ktoré vlaky spomaľujú. Aj preto je jazda medzi Novým Mestom nad Váhom a Bratislavou tichá, príjemná a cestujúcich nevyrušujú prudké zákruty.