Streda 22. 9.
Móric
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
23.03.2020 18:21 | Správy | Peniaze

Podvodníci využívajú ťažkú situáciu: Množia sa podvodné e-shopy s ochrannými rúškami

Slovenská sporiteľňa zaznamenala zvýšený počet sťažností klientov, ktorí sa stali obeťami internetových podvodníkov. Tí lákajú peniaze od ľudí prostredníctvom falošných e-shopov.

Obchody najčastejšie predávajú ochranné rúška či respirátory, dezinfekciu, ale aj ďalší tovar. V súčasnosti banka aj naďalej upozorňuje klientov na podvodné e-maily, ktorými sa hackeri snažia získať prístupové heslá k elektronickému bankovníctvu klientov, ako aj číslam ich platobných kariet. Upozorňuje tiež na falošnú webovú stránku, ktorá vzbudzuje dojem, že ide o skutočnú prihlasovaciu stránku do Georgea od Slovenskej sporiteľne.

"Aktivita podvodníkov v online priestore sa v aktuálnej kríze čoraz viac zintenzívňuje. Preto klientom odporúčame, aby boli obozretní a dávali si pozor na nebezpečné e-shopy, v ktorých nakupujú. Súčasne im radíme, aby pri nakupovaní online uprednostnili platbu kartou na internete pred prevodom peňazí na účet. Sú tak chránení pre prípad nedodania tovaru," vysvetľuje Marta Cesnaková, hovorkyňa banky.

Podľa nej v prípade platieb na internete kartou banka vynaloží maximálne úsilie, aby ľudia pri žiadosti získali svoje financie naspäť. Umožňujú jej to pravidlá kartových spoločností. Tie chránia držiteľa karty v prípade nedodaného tovaru alebo neposkytnutej služby a zaväzujú obchodníka prijímajúceho karty platbu vrátiť či odškodniť držiteľa karty iným spôsobom.

 

Pravidlá sa vzťahujú na debetné, ako aj kreditné karty. Mierne rozdiely sú len v lehotách jednotlivých kartových spoločností. Žiadosti banka prijíma cez pobočku alebo telefonicky cez klientske centrum. Žiadosti o sprostredkovanie vrátenia peňazí sa riadia pravidlami kartových spoločností. Klient sa môže obrátiť na banku so žiadosťou po uplynutí lehoty dodania tovaru. Stačí predložiť popis tovaru či služby vrátane dátumu, kedy mal byť tovar doručený, respektíve služba poskytnutá. Okrem toho treba preukázať snahu o riešenie nedodaného tovaru či služby s obchodníkom, teda napríklad e-mailovú komunikáciu.

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: TASR

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.


PR článok
Moderné trendy v obkladoch pre váš domov
PR článok
Zlozvyky v stravovaní Slovákov: Čoho by sme sa podľa gastroenterológov mali vyvarovať?
Podľa Guterresa je svet na okraji priepasti a smeruje zlým smerom: Generálny tajomník OSN tu ale vidí nádej
Nezaočkovaný brazílsky prezident obhajuje vládu: Vakcináciu podporujem, toto však nie!
Na diaľnici v Nemecku bolo rušno: Ozbrojený cestujúci zajal vodičov autobusu
Očkovanie nemôže byť jedinou reakciou na COVID-19, tvrdí Európska komisia: Do hry prichádzajú lieky
Hecl prispel k výhre Pardubíc dvoma gólmi: Nestarnúci Jágr so stým gólom medzi českou elitou
Moderátor RTVS Viliam Hauzer bol v lietadle s pápežom Františkom: Ako to vyzeralo na palube?
Zverejnili osobný doklad francúzskeho prezidenta: Na sociálnych sieťach koluje jeho covidpas
Súrodenci z Bratislavy zmizli: Braček so sestričkou sú od utorka nezvestní
Voľby v Rusku poznajú svojich víťazov: Väčšinu kresiel obsadí prokremeľská strana
Foto
Olympijská víťazka hospitalizovaná kvôli COVIDU: Fanúšikov vyzýva k vakcinácii