Na území Mlynských nív vzniká nové administratívne centrum Bratislavy s množstvom nových developerských projektov. Štúdie ukazujú, že denne sa tu bude pohybovať až okolo 200-tisíc ľudí! „Magistrát preveril sedem rôznych trás vedenia električkovej trate cez Nové centrum. Súčasné vedenie mesta sa zasadzuje o riešenie dopravy pre toto územie tak, aby bola maximálne zabezpečená obsluha tohto územia s napojením na celý systém MHD v meste,“ povedal hovorca magistrátu Peter Bubla.
Experti dospeli k záveru, že ako najvhodnejšia v území sa javí trasa po Pribinovej ulici, prechádzajúca na Košickú a Miletičovu ulicu s napojením na Ružinovskú radiálu. „Ďalšie trasy by buď nespojili všetky dopravné uzly, alebo by znížili kapacitu automobilovej dopravy, vrátane autobusov MHD,“ tvrdí Bubla.
Kto z koho?
Primátor Bratislavy Matúš Vallo oznámil, že budúca električková trať povedie aj popred novú budovu SND po Pribinovej ulici. „Je to najlepší a najvýhodnejší variant,“ vyhlásil. Výstavba 1,22 kilometra trate od Šafárikovho námestia po Prístavnú má vyjsť asi na 18,4 milióna eur. Mesto chce, aby prispeli aj developeri.
Hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad s tým nesúhlasí. „Dlhodobo podporujem ochranu kultúrneho dedičstva v tomto území a som presvedčená, že verejný priestor vrátane nábrežia, ktorého základy boli položené v 70. rokoch 20. storočia, predstavuje kvalitné riešenie verejného priestoru v meste na rieke hodné ochrany,“ napísala na sociálnej sieti. „Ja sa od začiatku prikláňam k variantu električky na Landererovej,“ tvrdí Konrad.
Plán mesta viesť budúcu električkovú trať v Bratislave popred novú budovu SND po Pribinovej ulici bude analyzovať Ministerstvo kultúry SR. Potvrdil to Pavol Čorba z Kancelárie ministerky kultúry s tým, že ešte čakajú na dopravnú štúdiu z magistrátu.
Argumenty proti trati popred SND
- električka by priniesla pred SND koľajisko, trakčné stĺpy a trakčné vedenia, obmedzila by sa využiteľnosť priestoru pred divadlom
- výška pod mostom Apollo na východnom konci Pribinovej v súčasnosti pre rozmery električky nepostačuje
- proti trasovaniu električkovej trate po Pribinovej je aj finančná náročnosť jej realizácie