Vo vozni sa nedalo dýchať a ľudia boli podráždení. Dôvodov je niekoľko. Veľa turistov, málo súprav a dlhé intervaly medzi jednotlivými vypravenými električkami.
Cestovanie električkou zo Štrbského Plesa do Starého Smokovca je už dlhšie neúnosné. V exponovaných časoch sú električky preplnené a čoraz vyššia návštevnosť našich masívov to len zhoršuje. „Nedá sa tu dýchať, ľudia nadávajú. Samozrejme, kapacita je presiahnutá a na každej zastávke pribúdaju desiatky ďalších turistov, ktorí sa z túry chcú dostať domov,“ posťažoval sa Martin. Lenže ak sa turisti chcú po Tatrách pohybovať ekologicky a odstavia auto s vidinou rýchlej jazdy električkou, ostanú často zaskočení. Súprav je totiž žalostne málo a intervaly medzi jazdami sú dlhé, navyše nové električky kúpili naposledy pred 20 rokmi.
„Minulý rok sme podpísali dohodu s firmou Stadler o kúpe nových hybridných súprav pre ozubnicovú aj električkovú trať. Dodať ich majú v roku 2021, dovtedy so situáciou nič neurobíme. Dnes je na trati všetko, čo má kolesá a rozchod tisíc milimetrov. Je to neštandardný rozchod, a preto sa tu nedá nasadiť nič iné,“ prezradil hovorca železníc Tomáš Kováč. Počas leta by mohli pomôcť aspoň historické električky rady EMU 89. OZ Veterán klub železníc Poprad také prevádzkuje: „Naša Kométa a Trojča premávajú každú nedeľu. Aspoň tak sčasti pomáhajú zvládnuť prepravu,“ uzavrel Jaroslav Vančo, prednosta klubu.