Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
sobota 20. 4.
Marcel
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip

Bratislavčania sa sťažujú na zápchy, no aj tak sadajú za volant: Prečo ideme radšej autom a nie MHD

Zmení sa to niekedy? Hoci sa sťažujeme na zápchy, deväť z desiatich áut je obsadených jediným človekom. Nový Čas zisťoval, prečo radšej pretrpíme zápchy v aute, než by sme sadli do prostriedkov mestskej hromadnej dopravy.

Podľa prieskumu agentúry Focus MHD v hlavnom meste využíva pravidelne 41 % cestujúcich a vôbec ňou nejazdí až 10 %. „Je to predovšetkým vyššia komfortnosť,“ povedal sociológ Martin Slosiarik a dodal: „Môže za to aj nedostatočná kvalita a prepojenie spojov. Časť ľudí jazdí do práce autom, aj keď ho počas dňa skutočne nepotrebuje. Veľa ľudí v rannej špičke rozváža cestou do práce deti do školy,“ objasnil sociológ.

Najviac ľudí však otravuje pri cestovaní MHD nedostatočný počet zastávok a to, že sa nachádzajú príliš ďaleko od ich domu, a svoju rolu zohráva aj nevyhovujúci grafikon. „Zdá sa mi, že ho robili ľudia, ktorí v živote nesedeli v autobuse alebo v električke,“ hnevá sa Bratislavčan Peter (40). Rozčuľujú ho aj zmeny liniek, ktoré sú takmer vždy k horšiemu. Cena lístkov mu neprekáža. „Samozrejme, záleží na tom, kam cestujem. No pri tom, ako sa jazdí v Bratislave, systémom brzda - plyn, by som určite za benzín minul viac,“ dodáva.

Rastislav Cenký z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo na margo situácie uviedol, že za preplnené cesty v hlavnom meste môže aj stúpajúca životná úroveň, keďže veľa rodín má viac než jedno auto. Problémom je aj zlá parkovacia politika. „Umožňuje bezplatné parkovanie na plochách, ktoré by v zdravej spoločnosti mali slúžiť iným účelom, ako napríklad trávniky. Pri spoplatnení parkovania by sme mohli dosiahnuť v krátkom čase zníženie áut na cestách a naplnenie MHD. Prázdnejšie cesty budú zároveň efektívnejšie slúžiť tej skupine obyvateľov, ktorí osobné auto naozaj potrebujú,“ uzavrel.

Čo hrá proti MHD

Ján Bazovský, dopravný analytik

1. Operatívnosť: Vodič auta môže pred blížiacou sa kolónou zmeniť smer jazdy.

2. Individuálnosť: Málokto dnes jazdí iba z práce domov, väčšina sa cestou zastaví na nákupe či pre deti v škole.

3. Spoľahlivosť: Cestujúci nemajú žiadnu záruku, že sa z jedného bodu do druhého dostanú za čas uvedený v grafikone.

Aký dopravný prostriedok využívate?

Andrea (33), materská dovolenka

Andrea (33), Otvoriť galériu

- Manžel pracuje vo Volkswagene, z Ružinova je to autom 20 minút, no  MHD hodina a v špičke aj dvakrát toľko. Keď idem s malým na nákup, idem MHD, ale pre pracujúceho človeka je to veľká strata času. Môže za to nedostatočná kvalita a prepojenie spojov

Jozef (64), dôchodca

Jozef (64), Otvoriť galériu

- Auto nemám, nekúpil som si, takže pravidelne využívam na cestovanie v Bratislave miestnu hromadnú dopravu. No keďže podľa mňa je väčšina ľudí pohodlná, tak radšej jazdí denne autom.

 

Diskusia / 74
Autor: sla, gal
X

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou Ringier Axel Springer Slovakia, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 00 678 155, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 19/B na účely spätného kontaktovania ... Viac informácií k ochrane osobných údajov nájdete tu.

Súvisiace články:
Súvisiace články:
Aktuality.sk Správy Eurovoľby 2019 Šport TV program Počasie Horoskopy
Antonino Vadala.
Policajti mali informovať o založení odnože talianskej mafie na Slovensku už v roku 2013 Aktuality.sk
Umar Bašír.
Prezident mal prať špinavé peniaze: Neuveríte, akú mastnú sumu našli u neho doma
Loď s migrantmi
Desivá štatistika potopenej lode: Záchranári objavili 40 mŕtvych tiel, ďalší sú nezvestní
Bakoš a Ďaloga sa
Foto
Náročná odveta proti Rakúšanom: Slováci sa tešia až po nájazdoch
Juvenstus zisk
Osemročná dominancia: Juventus získal v Serie A ďalší titul
Obrovská radosť
Sereď prekvapilo zdolala Žilinu, DAC na východe nezaváhala
(ilustračné foto)
Zime ešte stále celkom neodzvonilo: Do rána nás čaká prízemný mráz
Mal som zlý
Sklamaný Nadal v Monte Carle dohral: Jeden z mojich najhorších zápasov
Kosovský premiér
Zo Sýrie repatriovali stovku Kosovčanov: Boli to väčšinou manželky a deti džihádistov
Handcuffed Hands
Skupina dovážala z Rakúska benzín a naftu: Polícia všetkých obvinených zadržala
Tréner Hanlon
Glen Hanlon končí na lavičke Miškovca: Bolo to veľmi ťažké rozhodnutie
Na koho strane tí
Na koho strane tí policajti stoja? Namiesto práce robili na protestoch zábavu pre aktivistov
Muž chcel
Zatkli bývalého amerického vojaka: Vlámal sa na veľvyslanectvo Severnej Kórey v Madride?