Podiel domácej produkcie na pultoch obchodných reťazcov je dlhodobo diskutovanou témou na Slovensku. Výsledky prieskumu ukázali, že na pultoch obchodných sietí je v priemere vystavených 37% slovenských výrobkov, čo predstavuje pokles o 2 percentuálne body oproti minuloročnému meraniu.
Najviac vystavených slovenských výrobkov sa opäť nachádza v prevádzkach Kaufland a Tesco. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia slovenských výrobkov v porovnaní s priemerom konkurencie. „Na základe výsledkov prieskumu by sme ešte raz radi zdôraznili, že podiel vystavených domácich potravín je do výraznej miery ovplyvnený aj veľkosťou predajní, ktoré majú jednotlivé reťazce. Nie je korektné porovnávať maloformátové predajne a veľké supermarkety, ktoré sa výrazne rozlišujú v šírke sortimentu a teda logicky aj v počtoch vystavení, vrátane vystavení slovenských výrobkov,“ informuje Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s.
„Aktuálne čísla prieskumu jasne potvrdzujú našu snahu o podporu slovenských výrobkov“, dodáva Gärtner.
Prieskum GfK jasne preukázal, že spoločnosť Kaufland zvyšujúcim sa podielom vystavení slovenských výrobkov na svojich pultoch v praktickej rovine zvyšuje ich viditeľnosť pred zákazníkmi a tým aj ich predajnosť. „Pre našich zákazníkov sa neustále snažíme prinášať nielen čo najkvalitnejší a najširší sortiment, ale súčasne dbáme aj na podporu slovenských výrobcov, napríklad aj cez náš projekt s lokálnymi dodávateľmi,“ vysvetľuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu Kaufland Slovenská republika.