Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
15.04.2017 10:30 | Správy | Domáce správy | Bratislava
Infografika

V Bratislave ožijú staré trate a pribudnú nové zastávky: Zachránia nás pred zápchami mestské vlaky?!

Kolabujúcu dopravu sa snažia zachrániť! Bratislava už niekoľko rokov bojuje s upchatými cestami, ktoré sa tvoria v rannej i poobedňajšej špičke.

Odborníci však varujú, že zdržania na cestách v hlavnom meste ešte ani zďaleka nedosiahli svoj vrchol a dopravná situácia sa bude s plánovanými opravami ciest, pribúdajúcimi autami, rozširovaním diaľnic či stavbou obchvatu ešte komplikovať. O pár rokov by však tento problém mohol byť minulosťou! Riešenie majú priniesť vlaky, ktoré majú v Bratislave premávať po desiatkach kilometrov nevyužívaných tratí.

 

Vo štvrtok sa osobáku „Bageta“ podarilo nemožné! Vedenie slovenských železníc po koľajniciach doviezol až na filiálku v Novom Meste. „Vedenia Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) spoločne prešli plánované terminály integrovanej osobnej prepravy. Za možné zastávky označili Lamačskú bránu pri Bory Mall, Patrónku, Filiálku a Bosákovu oproti Auparku,“ uvádza Tomáš Kováč, hovorca ZSSK.

Väčšina tratí je zjazdná

To, kam sa v budúcnosti ľudia dopravia v meste vlakom, a ktoré zastávky má zmysel vybudovať, je momentálne predmetom štúdie. Jej výsledky by mali byť jasné koncom roka. „Prešli sme zhruba 50 km tratí v Bratislave a väčšina z nich je zjazdných už dnes. Niektoré úseky si vyžadujú ďalšie investície,“ vysvetľuje Martin Erdössy, generálny riaditeľ správcu tratí ŽSR. Veľké množstvo peňazí by zhltla aj bratislavská filiálka, no keďže je dopravným uzlom s výbornou lokalitou, je o ňu veľký záujem. No nielen o ňu. „Uvažujeme aj o posilnení trati zo Senca priamo do Petržalky. Rovnako máme v pláne diskutovať so správcom infraštruktúry o spojení Trnavy a Nového Mesta,“ hovorí Filip Hlubocký, generálny riaditeľ ZSSK.

Budúcnosť majú vlaky a električky

Potenciál šetriť čas a nervy obyvateľov Bratislavy a okolia má podľa odborníkov práve koľajová doprava. „Železnica alebo električky sú to, čo má budúcnosť. Vidíme, v akom stave sú cesty dnes a bude sa to len zhoršovať aj napriek obchvatu,“ tvrdí Erdössy. Odľahčenie ciest vlakmi, kde je nutné prepraviť 50 000 osôb za hodinu v jednom smere, demonštroval predseda Inštitútu verejnej dopravy Marek Modranský. „Keby všetci cestovali autami, potrebujeme až 175 metrov širokú cestu, keby cestovali autobusmi - 35 metrov širokú cestu, a ak vlakom, tak len 9 -metrový koridor,“ vysvetlil. Cestujúci sa však týchto zmien dočkajú až najskôr po roku 2020.

Čo prinúti ľudí presadnúť z auta do vlaku

Marek Modranský, predseda Inštitútu verejnej dopravy

Je to skôr kombinácia opatrení – nielen vybudovať odstavné parkoviská na dlhodobé státie, ale súvisí to aj s parkovacou politikou, pretože pokiaľ človek autom už vôbec nebude mať možnosť vojsť do centrálnej mestskej zóny, respektíve tam bude veľmi drahé parkovné, tak ho to odradí a prinúti ho to nepriamo využívať takúto formu dopravy.

Otvoriť galériu

Aká doprava je rýchlejšia?

Vlakom:

Trasa Senec – Stanica Bratislava-Nové Mesto: 28 min.

Stanica Bratislava - Nové Mesto - ZŠT Petržalka: 17 min.

Trnava - Bratislava - Nové Mesto: 47 min.

Autom:

Senec – Bratislava - Nové Mesto: po diaľnici pri ideálnej premávke 26 min., v zápche aj hodinu

Trnava - Bratislava - Nové Mesto: po diaľnici pri ideálnej premávke 40 min., v zápche aj hodinu a pol

Bratislava - Nové Mesto - ZŠT Petržalka: pri ideálnej premávke 15 min., v zápche aj 45 min.

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: Novy Cas, Noema Hipká

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Foto
Buckinghamský palác prelomil mlčanie: Ako je na tom kráľ Karol III.?! Takáto má byť PRAVDA
Novým francúzskym ministrom zahraničných vecí sa stal 38-ročný Stéphane Séjourné.
Šéf francúzskej diplomacie prišiel s novým návrhom: Posilniť by sa mala spolupráca v oblasti európskej obrany
Martin Pospíšil je v kontakte so šéfom zväzu Šatanom.
Craig Ramsay: Pospíšil? Má sa na čo tešiť!
Tomi sa po skončení profesionálnej kariéry dal na trénerskú dráhu.
Tomi Kid rieši veľké nepríjemnosti: Zadĺžený do konca života a to nie je všetko!
ilustračné foto
Foto
Desivá predpoveď brazílskeho Nostradama na rok 2024: Svet sa má ponoriť do... To neznie dobre!
Policajti  hliadkujú neďaleko Eiffelovej veže v Paríži.
Paríž chce zriadiť špecializovanú prokuratúru: Slúžiť má na boj s organizovaným zločinom
Lili hrala za futbalový klub KFC Komárno.
Veľké nešťastie na zápase v Dunajskej Strede: Lili († 17) skolabovala a zomrela! Bolestivé slová tímu
(ilustračné foto)
Požiar v Oščadnici hasiči lokalizovali: Ľudí z hotela evakuovali!
Ilustračné foto
V rieke Tisa našli telá dvoch mužov: Polícia telá vylovila na hraniciach
Beautiful young hispanic woman with diastema with colorful and cool style - Confident and interesting female with diverse and unique style, concepts about fashion, individuality and body acceptance
Naozaj vám môže žuvačka zlepiť črevá? TOTO sa stane, keď ju prehltnete: Pozorne čítajte
(ilustračné foto)
Foto
USA vyzerajú ako po apokalypse: Hlásia obete! Obrovské škody, uzavreté cesty a strhnuté vedenia
Národná rada Slovenskej republiky.
Hodina otázok v pléne NRSR: Ministri a poslanci budú odpovedať študentom v parlamente