Aj keď pôvodne stavitelia uvažovali ani nie o polovici, most po potrebných opravách stále slúži vodičom. Spojazdnili ho pred 30 rokmi. Kvôli enormnej vyťaženosti musí byť pravidelne monitorovaný a kontrolovaný.
Prístavný most, pôvodne Most hrdinov Dukly, začali stavať v roku 1977. Starý most už v tom čase doprave nevyhovoval a autá viedol priamo do centra metropoly. Už o 6 rokov spojazdnili na moste prvú železničnú trať a o dva roky neskôr diaľnicu. Stal sa súčasťou obchvatu hlavného mesta a diaľnice D1.
S čím však stavitelia pôvodne nerátali, je enormný počet áut, ktoré po ňom v súčasnosti jazdia. „V roku 2012 denne prešlo mostom priemerne vyše 108-tisíc vozidiel,“ uviedol Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Pôvodne uvažovali ani nie o polovici.
Most pozostáva z diaľničnej časti a železnice, ale sú na ňom aj lávky pre chodcov a cyklistov. Pred troma rokmi NDS uvažovala, že na moste spojazdní 3 pruhy, podobne ako je to na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Projekt sa nerealizoval, pretože to neodporučili statici, na moste však zmenili dopravné značenie. Vodiči v smere do Petržalky sa teraz pripoja jednoduchšie.
Most v číslach
Dĺžka: 457,8 m
Hmotnosť: 12 016 ton
Diaľnica: štvorprúdová,
šírka 26,5 m
Železničná trať: dvojkoľajná so šírkou 6,50 m, dimenzovaná na rýchlosť 80 km/h
Výška pilierov: od 12 do 22 m