Piatok 3. 12.
Oldrich
24.10.2021 18:00 | Tip od Vás | Slovensko

Úspech našich vedcov počas boja s pandémiou: Slovensko opäť zviditeľnili vo svete, dôležitý odkaz hejterom

Popredný slovenský vedec Pavol Čekan v najnovšom príspevku spomína to, ako pandémia, ale aj anonymita a zneužívanie slobody prejavu na Facebooku prinútili vedcov znášať nenávisť, vulgárnosti, osočovanie a klamstvá.

Nechýbali ani hrozby fyzickým násilím či smrťou aj smerom k ich blízkym, poznamenáva vedec. "Prečo to nevzdávame a aj napriek agresívnemu a znevažujúcemu slovníku pokračujeme? Aj pre toto. V týchto dňoch zverejnili dva prestížne karentované medzinárodné vedecké časopisy spoločné štúdie slovenských vedcov ku COVID-19, na ktorých sme sa výrazne podieľali aj my z MultiplexDX International," uvádza na sociálnej sieti Čekan. Prvú štúdiu o vývoji, validácii a využití ich RT-PCR testov na sledovanie britského variantu SARS-CoV-2 na Slovensku uverejnil časopis Scientific Reports z vydavateľstva Nature. Druhý vedecký článok je podľa jeho slov uverejnený v medzinárodnom časopise Virus Genes a odhaľuje československý variant SARS-CoV-2 a jeho cirkuláciu v Strednej Európe.

"Za každou stranou v týchto štúdiách sú tisícky hodín práce slovenských vedcov s jedným jediným cieľom. Pomôcť v boji s pandémiou najmä tu na Slovensku, ale zároveň aj zdieľať poznatky s kolegami po celom svete tak, aby aj im pomohli vyvinúť ešte lepšie testy nielen na koronavírus. Pretože vo vede je to tak. Všetci ťaháme za jeden povraz. Ďakujem preto celému tímu autorov týchto dvoch štúdií, ktoré Slovensko opäť trošku zviditeľnili na svetovej vedeckej mape boja s COVID-om," ďakuje Čekan.

Tých, ktorí sú pod rúškom anonymity Facebooku odborníci na virológiu, biochémiu, molekulárnu biológiu, epidemiológiu či pandemické opatrenia, prosí Čekan len o jedno. "Zamyslite sa predtým, ako budete opäť písať nezmysly a klamstvá na adresu vedcov a nad tým, čo idete písať. Pretože aj vaše hejty prispievajú k tomu, že mladí vedci nevidia svoju budúcnosť na Slovensku. Aj vaše naháňanie páčikov cez hejty ich vyháňa do zahraničia, kde okrem iných podmienok na vedeckú prácu dostanú namiesto hejtu a hrozieb spoločenské uznanie. A vám, ktorí si našu vedeckú prácu vážite, vám úprimne a zo srdca ďakujem," uzatvára vedec.

Autor: © Nový Čas, pkr

Biden ohlásil zimnú kampaň proti COVID-19: Zintenzívnenie očkovania i požiadavka pre cestujúcich
New York rozžiaril vianočný stromček: Atrakciu sledovali desaťtisíce ľudí
Ako na hojdačke, v Česku sa striedajú poklesy a rasty vo vývoji pandémie: Testy opäť odhalili tisíce nakazených
Brazílsky prezident prijal Putinovu pozvánku: Je to pre mňa potešenie a veľká česť
Kauza s falošným potvrdením o očkovaní pacienta má dohru: Podozrivú lekárku z Košíc navštívila polícia!
Športový riaditeľ béčka Slovana Miro Lažo o vážnom zranení Lucu Krakovského: Otras mozgu a operácia!
Regulačný úrad stanovil ceny dôležitých surovín na rok 2022: Koľko si priplatíme za energie?!
Prvý rozhovor herca Aleca Baldwina od smrti kameramanky († 42): Bolo to inak!
Škandál obrovských rozmerov: Chirurgička amputovala pacientovi nesprávnu nohu!
Marián Kočner v kauze motáky: Nevinný! Prečo súd nevidí dôvody na trest?!
Herca Jiřího Krampola trápi zdravie: Boj so silným zápalom pľúc