Streda 25. 5.
Urban
24.10.2021 18:00 | Tip od Vás | Slovensko

Úspech našich vedcov počas boja s pandémiou: Slovensko opäť zviditeľnili vo svete, dôležitý odkaz hejterom

Popredný slovenský vedec Pavol Čekan v najnovšom príspevku spomína to, ako pandémia, ale aj anonymita a zneužívanie slobody prejavu na Facebooku prinútili vedcov znášať nenávisť, vulgárnosti, osočovanie a klamstvá.

Nechýbali ani hrozby fyzickým násilím či smrťou aj smerom k ich blízkym, poznamenáva vedec. "Prečo to nevzdávame a aj napriek agresívnemu a znevažujúcemu slovníku pokračujeme? Aj pre toto. V týchto dňoch zverejnili dva prestížne karentované medzinárodné vedecké časopisy spoločné štúdie slovenských vedcov ku COVID-19, na ktorých sme sa výrazne podieľali aj my z MultiplexDX International," uvádza na sociálnej sieti Čekan. Prvú štúdiu o vývoji, validácii a využití ich RT-PCR testov na sledovanie britského variantu SARS-CoV-2 na Slovensku uverejnil časopis Scientific Reports z vydavateľstva Nature. Druhý vedecký článok je podľa jeho slov uverejnený v medzinárodnom časopise Virus Genes a odhaľuje československý variant SARS-CoV-2 a jeho cirkuláciu v Strednej Európe.

"Za každou stranou v týchto štúdiách sú tisícky hodín práce slovenských vedcov s jedným jediným cieľom. Pomôcť v boji s pandémiou najmä tu na Slovensku, ale zároveň aj zdieľať poznatky s kolegami po celom svete tak, aby aj im pomohli vyvinúť ešte lepšie testy nielen na koronavírus. Pretože vo vede je to tak. Všetci ťaháme za jeden povraz. Ďakujem preto celému tímu autorov týchto dvoch štúdií, ktoré Slovensko opäť trošku zviditeľnili na svetovej vedeckej mape boja s COVID-om," ďakuje Čekan.

Tých, ktorí sú pod rúškom anonymity Facebooku odborníci na virológiu, biochémiu, molekulárnu biológiu, epidemiológiu či pandemické opatrenia, prosí Čekan len o jedno. "Zamyslite sa predtým, ako budete opäť písať nezmysly a klamstvá na adresu vedcov a nad tým, čo idete písať. Pretože aj vaše hejty prispievajú k tomu, že mladí vedci nevidia svoju budúcnosť na Slovensku. Aj vaše naháňanie páčikov cez hejty ich vyháňa do zahraničia, kde okrem iných podmienok na vedeckú prácu dostanú namiesto hejtu a hrozieb spoločenské uznanie. A vám, ktorí si našu vedeckú prácu vážite, vám úprimne a zo srdca ďakujem," uzatvára vedec.

Autor: © Nový Čas, pkr

Výsledky prieskumu hovoria jasne: Až štvrtina Slovákov by uprednostnila pred kanceláriou prácu z domu
Kužmová na Roland Garros dohrala už v 1. kole štvorhry: Nestačili na čínsky pár
ZMOS v rokovaniach pokračuje: Spolu so sociálnymi partnermi budú diskutovať o ďalšom postupe
Experiment zabránil rekordu: Slovenskí florbalisti si na úvod kvalifikácie zahrali bago
V obľúbenej dovolenkovej destinácii našli nelegálne pochovaných ľudí: Prvé hypotézy naznačujú zlé správy
Sociálny podnik mesta Senica: Cieľom založenia bolo dať príležitosť zamestnať sa ľuďom s rôznym znevýhodnením
Sulík v relácii Braňa Závodského: Naložil Matovičovi a premiéra vyzval k tomuto!
Kauza Dobytkár pokračuje: Špecializovaný trestný súd pojednávanie odročil na jún. Jeden obžalovaný priznal vinu
Ryanair sa nevie dočkať letnej sezóny: Neskutočné, koľko pasažierov očakáva!
Otec Mariána Gáboríka Pavol pokrstil knihu Ona alebo On: Reakcie ľudí sa nebojím!
Mrazivé slová nášho premiéra: Keď padne Ukrajina, Slovensko bude ďalšie na rade
Výstavba električkovej trate v Bratislave čelí komplikáciám: Stihnú zhotovitelia aspoň druhý míľnik?