24.10.2021 18:00 | Tip od Vás | Slovensko
Váš Tip

Úspech našich vedcov počas boja s pandémiou: Slovensko opäť zviditeľnili vo svete, dôležitý odkaz hejterom

Popredný slovenský vedec Pavol Čekan v najnovšom príspevku spomína to, ako pandémia, ale aj anonymita a zneužívanie slobody prejavu na Facebooku prinútili vedcov znášať nenávisť, vulgárnosti, osočovanie a klamstvá.

Nechýbali ani hrozby fyzickým násilím či smrťou aj smerom k ich blízkym, poznamenáva vedec. "Prečo to nevzdávame a aj napriek agresívnemu a znevažujúcemu slovníku pokračujeme? Aj pre toto. V týchto dňoch zverejnili dva prestížne karentované medzinárodné vedecké časopisy spoločné štúdie slovenských vedcov ku COVID-19, na ktorých sme sa výrazne podieľali aj my z MultiplexDX International," uvádza na sociálnej sieti Čekan. Prvú štúdiu o vývoji, validácii a využití ich RT-PCR testov na sledovanie britského variantu SARS-CoV-2 na Slovensku uverejnil časopis Scientific Reports z vydavateľstva Nature. Druhý vedecký článok je podľa jeho slov uverejnený v medzinárodnom časopise Virus Genes a odhaľuje československý variant SARS-CoV-2 a jeho cirkuláciu v Strednej Európe.

"Za každou stranou v týchto štúdiách sú tisícky hodín práce slovenských vedcov s jedným jediným cieľom. Pomôcť v boji s pandémiou najmä tu na Slovensku, ale zároveň aj zdieľať poznatky s kolegami po celom svete tak, aby aj im pomohli vyvinúť ešte lepšie testy nielen na koronavírus. Pretože vo vede je to tak. Všetci ťaháme za jeden povraz. Ďakujem preto celému tímu autorov týchto dvoch štúdií, ktoré Slovensko opäť trošku zviditeľnili na svetovej vedeckej mape boja s COVID-om," ďakuje Čekan.

Tých, ktorí sú pod rúškom anonymity Facebooku odborníci na virológiu, biochémiu, molekulárnu biológiu, epidemiológiu či pandemické opatrenia, prosí Čekan len o jedno. "Zamyslite sa predtým, ako budete opäť písať nezmysly a klamstvá na adresu vedcov a nad tým, čo idete písať. Pretože aj vaše hejty prispievajú k tomu, že mladí vedci nevidia svoju budúcnosť na Slovensku. Aj vaše naháňanie páčikov cez hejty ich vyháňa do zahraničia, kde okrem iných podmienok na vedeckú prácu dostanú namiesto hejtu a hrozieb spoločenské uznanie. A vám, ktorí si našu vedeckú prácu vážite, vám úprimne a zo srdca ďakujem," uzatvára vedec.

Viac k téme:
Autor: © Nový Čas, pkr

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou News and Media Holding, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Mzdy rastú, ale rastú aj výdavky.
Ratingová agentúra potvrdila Slovensku rating s negatívnym výhľadom: Čo to pre nás znamená?
(ilustračné foto).
Najvyšší súd USA klepol po prstoch majiteľom zbraní: Veľké zmeny, na toto môžu zabudnúť
Žena plače na cintoríne v bosnianskej obci Potočari pri Srebrenici. (archívna foto)
Múry veľvyslanectiev SR a Maďarska v Sarajeve terčom útokov: Posprejovali ho tvrdým odkazom
Historický moment: Na olympiáde sa môže už čoskoro objaviť TENTO šport!
Najsexi fanúšička sveta už dorazila na EURO: Jej polonahé fotky vám vyrazia dych!
Vedúci predstavitelia krajín skupiny G7 na summite v Taliansku počas piatkových rokovaní.
Samit G7 je na konci: Lídri zverejnili záverečné vyhlásenie! Potvrdili to, o čom sa hovorilo
(ilustračná fotografia).
USA uvalili sankcie na izraelských extrémistov: Hrozné, čo robili! Mohli trpieť nevinní
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.
Nemecko podáva Ukrajine pomocnú ruku: Pozrite sa, čo posielajú! Nie je toho málo
Dievča bolelo brucho: Matka si myslela, že je tehotná! To, čo jej v tele našli, ju bude mátať v snoch
(ilustračná foto)
Konečne sú pri rodičoch: Na Ukrajinu sa z oblastí okupovaných Ruskom vrátilo 12 detičiek
(ilustr. foto
Medzinárodný vyšehradský fond bude mať novú generálnu riaditeľku: Došlo aj k podpisu memoranda o porozumení s Južnou Kóreou
Peter Pellegrini hovorí, že Hlas chce byť v akejkoľvek koalícii garanciou, že Slovensko nepôjde do extrému.
TAJNÉ zábery z príprav inaugurácie Petra Pellegriniho! Všetko musí byť do detailov: Pozrite si FOTO