Streda 22. 9.
Móric
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
Foto

Prešovčania sa presadili v USA aj v Číne: Z dielne v garáži špičková firma! Ich výrobky sú určené pre fajnšmekrov

Kariéra ako americký sen! Začínali v garáži, dnes vlastnia firmu, v ktorej sa 90 ľudí zaoberá vývojom, výrobou a predajom špičkovej elektrotechniky.

Fotogaléria
5
fotiek v galérii

Hoci prešovská firma Canor nie je u nás až tak známa, podarilo sa jej presadiť v zahraničí. Jej výrobky kupujú v 22 krajinách celého sveta. Firma Canor bola založená pred 25 rokmi. „Kedysi bola v Prešove známa firma VUKOV, kde som pracoval na oddelení elektroniky. Po skončení socializmu sa však rozpadli. Prišiel som o prácu. Spoločne s mojím vtedajším vedúcim sme si prenajali priestory pod bytovkou, kde sme si zriadili dielničku. Šťastnou náhodou sa nám podarilo dostať k prvej zákazke na plošné spoje do Čiech,“ vysvetľuje jeden z troch spoločníkov Ján Koščo (58).

Mali záľubu v hudbe. Tak sa na pive dohodli s ďalším kolegom, ktorý doteraz pracuje v Canore, že skúsia vyrobiť kompletný elektrónkový zosilňovač, pretože ten dokáže zabezpečiť prenos hudby v najprirodzenejšej forme.

„Išli sme s ním na výstavu do Brna, a tak sa začala naša cesta výroby elektrónkových zosilňovačov. Sme na ne doposiaľ najviac hrdí a snažíme sa ich vyrábať v čo najvyššej kvalite. Každý výrobok predtým, ako ide k zákazníkovi, niekoľkokrát testujeme, aby sme si boli istí, že dodáme najlepšiu kvalitu,“ doplnil Koščo. Okrem toho v Canore vyvinuli a na zákazku vyrábajú napríklad aj tester elektróniek s názvom Alladin. Ponúkajú tiež CD prehrávače či filtre, ktoré pomáhajú zlepšovať zvuk i obraz a ďalšie výrobky.

Je pozoruhodné, že sa dokázali presadiť aj na takých trhoch, ako je USA alebo Čína. „Napríklad v Číne máme odberateľa, ktorý obchoduje aj so značkou Macintosh. Keď prvýkrát počul zvuk nášho prístroja, s nadsázkou povedal, že s nimi končí,“ usmieva sa Koščo. Úspech v Číne, kde je veľká konkurencia, si vysvetľuje poctivým prístupom.

Otvoriť galériu

„V prvom rade nejde o zisk, ale o spokojnosť zákazníka. To nám prináša najväčšiu radosť,“ vysvetlil podnikateľ. „Naším cieľom do blízkej budúcnosti je zamerať sa na vlastnú značku a čo najviac sa s ňou presadiť,“ uzavrel Koščo. Ceny výrobkov sa pohybujú v tisíckach eur. Sú však určené pre fajnšmekrov.

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: nov, Nový čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.


Veľký návrat po takmer 30 rokoch: Od tragédie na Hillsborough to bolo v Anglicku zakázané
Šialene ožratý si sadol za volant! Vodič nafúkal 4,25 promile: O jeho osude rozhodne sudca
Saša Gachulincová zatiaľ plastikám neprepadla: Kvôli mladistvému vzhľadu však sekla s jednou činnosťou
Vojenská nemocnica v Ružomberku prechádza do režimu OTP: Kto bude mať výnimku?
Riaditeľ Slovenskej informačnej služby Aláč: Ťažko sa mi bráni
Lisa (40) si myslela, že je na dieťa už stará: Tri dni pred svadbou sa jej obrátil život hore nohami
Osudná chyba: Djokovič stratil kalendárny Grand Slam na olympiáde, myslí si expert
Bývalý šéf operatívcov NAKA Kaľavský v putách: Padlo obvinenie
Slováci sú v dodržiavaní opatrení stále nedisciplinovaní: Koľko porušení zistili policajti?
Ďalšia nehoda na MS v cestnej cyklistike: 17-ročnú Rakúšanku zrazil autobus!
Hotelieri na Slovensku sú zúfalí: Druhý rok pandémie je ešte horší ako predošlý!
Bývalí reprezentanti Jančula a Majoroš sa zhodli: Schranz bude kráľom strelcov!