O ôsmej večer miestneho času je už v plnej permanencii 1 500 reflektorov, ktoré silou 3 000 luxov osvetlia trať štyrikrát jasnejšie ako futbalový štadión. Večerný štart má svoje výhody - v Európe sa dajú preteky sledovať popoludní a tímy sa nemusia vyrovnávať s časovým posunom.
Piloti aj mechanici sú spokojní, že môžu prakticky fungovať v európskom čase. „Ani hodinky si neprestavujeme,“ tvrdia zhodne jazdci. Keďže tréningy aj preteky sa konajú večer, spať sa chodí až nad ránom a pracovný deň sa začína pre všetkých až okolo druhej-tretej popoludní. Odpadajú tak starosti s aklimatizáciou.
„V Singapure sa udržiavam v európskom časovom rytme,“ tvrdí Sebastian Vettel. „Idem spať o šiestej ráno a vstávam popoludní. Tak má moje telo stále pocit, ako by bolo doma,“ dodáva.
Toto si však piloti a ich tímy môžu dovoliť len v Singapure, ktorý podobne, ako napr. New York, „nikdy nespí“. To znamená, že reštaurácie a obchody sú otvorené 24 hodín denne a ani v hoteloch neprekvapí personál požiadavka servírovať raňajky medzi 14. a 16. hodinou.
Pre toto všetko je Singapur medzi jazdcami i divákmi populárny. Obavy z umelého osvetlenia sa rozplynuli hneď pri prvej veľkej cene v roku 2008.
„Pred ňou sme si mysleli, že v boxoch budeme robiť ako baníci s čelovkami,“ smeje sa športový šéf Lotusu Steve Nielsen. „Ale osvetlenie je také kvalitné, že človek registruje noc, len keď sa pozrie na oblohu,“ dodáva Nielsen.
Ako sa svieti v Singapure
počet reflektorov: 1500
intenzita osvetlenia na trati: 3000 luxov
intenzita osvetlenia v boxoch: 2200 luxov
výkon jedného reflektora: 2000 wattov
celkový výkon: 3,18 milióna wattov
počet generátorov: 12 dvojitých