Tie potvrdzujú, že kapitán v čase, keď sa lietadlo dostalo do problémov, nebol v kokpite.
1.35:53 „Dajte mi predpokladaný čas preletu cez TASIL (trasový bod - rádiomaják, pozn. red.)!“
1.35:59 „Air France 447, predpokladaný čas preletu cez TASIL.“
1.36:14 „Air France 447, povedzte mi predpokladaný čas preletu cez TASIL.“
Operátorovi z letiska nikto neodpovedá.
Kapitán ide oddychovať
1.55 „Preberie to po mne,“ kapitán zobudil druhého spolupilota, aby ho vystriedal v kabíne kvôli oddychu. Nasledovala krátka porada pilotov. Prvý spolupilot informoval druhého o situácii, spomenul pri tom, že mierne turbulencie budú pokračovať, pretože sú pred nimi ďalšie mračná: „Bohužiaľ, letíme v oblačnosti a nemôžeme vystúpať vyššie, pretože teplota klesá pomalšie, než by mala.“ Zároveň spomenul, že sa nedokáže spojiť s operátorom z letiska: „Spojenie s Dakarom zlyhalo.“
Autopilot nefunguje
2.01:46 Kapitán opustil kokpit.
2.06 Prvý spolupilot kontaktoval zvyšných členov posádky s upozornením, že letia do pásma, kde to bude zrejme trošku hádzať. „Do dvoch minút by sme mali vstúpiť do oblasti, kde to bude hádzať trošku viac ako teraz. Dávajte si pozor. Opäť sa ohlásim, keď z toho vyletíme.“
2.08:07 Druhý pilot poradil prvému, aby odbočil trochu doľava a mierne znížili rýchlosť: „Možno môžeš zahnúť trochu doľava.“
2.10:05 Začali sa prvé vážne problémy. Službu vypovedal autopilot, ktorý riadil lietadlo prakticky od jeho štartu. Riadenie prebral prvý spolupilot.
Odchádzajú prístroje...
Vyradenie autopilota bolo iba začiatkom. V kabíne sa začína panika... „Stratili sme rýchlosť.“ „Záložné riadenie.“ Postupne začali odchádzať ďalšie a ďalšie systémy a možnosti riadenia boli stále obmedzenejšie. Kontrolky sa za prvú minútu rozozvučali celkovo štrnásťkrát, v priemere teda každé štyri sekundy vyskočil nový problém. Keď spolupiloti videli, čo sa deje, zavolali späť kapitána.
Návrat kapitána
2.11:40 Do kabíny vošiel kapitán, v nasledujúcich sekundách prestali fungovať všetky prístroje zaznamenávajúce rýchlosť lietadla. Do kresla pilota si už nesadol. Prvý spolupilot, stále riadiaci lietadlo z pozície kapitána, zdvihol nos lietadla a spomalil ho. Po 22 sekundách prvý spolupilot vyhlásil, že nemá žiadne relevantné výstupy, čo následne potvrdil aj druhý spolupilot. „Už nemám žiadne údaje.“ „Nemáme žiadne platné údaje.“
2.13:32 Prvý spolupilot hlási klesnutie pod hranicu 10 000 stôp (3 km). Za dve minúty teda lietadlo kleslo o viac ako dve tretiny, čiže približne o 7 kilometrov. Po ďalších 15 sekundách varovanie pilotov upozornilo, že sa snažia obaja naraz riadiť lietadlo, na čo prvý spolupilot kolegovi oznámil, že mu prepúšťa riadenie: „Poď, ty máš riadenie.“
Koniec
2.14:28 Toto je čas, z ktorého pochádzajú posledné informácie. Zaznamenaná rýchlosť už bola príliš nízka na to, aby sa lietadlo mohlo udržať vo vzduchu. Vo chvíli dopadu do oceána sedeli na miestach pilotov prvý a druhý spolupilot. Hmotnosť i poloha lietadla boli v norme a motory boli funkčné. Celý pád trval približne tri a pol minúty...