Diaľnica už od jesene 2009 funguje len v provizórnom režime. Odstavný pruh chýba, jazdné pruhy sú užšie. V piatok tu prišla o život vodička Dana († 47), ktorú pri opravovaní defektu zrazil kamión. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v dohľadnom časechce začať stavať.
Tretí jazdný pruh na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou dali do prevádzky na jeseň 2009. Už vtedy zaznievali sľuby, že do konca roku 2012 sa na nej začne opäť pracovať. Pribudnúť mali odstavné pruhy a súbežné cesty po oboch stranách diaľnice.
V súčasnosti NDS ukončila proces kompletizácie podkladov a v dohľadnom čase chce začať stavať. „Stavba svojím rozsahom – rozšírenie na plnohodnotný trojpruh vrátane odstavného pruhu a výstavba súbežných komunikácií bude rozdelená na etapy,“ tvrdí hovorca NDS Marcel Jánošík. Prvým realizovaným objektom by mala byť výstavba križovatky Triblavina, s ktorou chcú začať na budúci rok. V ďalších plánoch je rekonštrukcia križovatky Senec, dobudovanie plnohodnotnej križovatky Blatné a rekonštrukcia križovatky Trnava. Pravostranné odpočívadlá Čataj a Zeleneč chcú opraviť a rozšíriť.
Tragická nehoda sa na diaľnici D1 naposledy stala v piatok minulý týždeň. Vodička Dana († 47) neďaleko Senca dostala na svojej felícii defekt. Na aute správne zapla všetky 4 smerovky, miesto však neoznačila výstražným trojuholníkom a po vozovke sa pohybovala bez reflexnej vesty. Vodičku zrazil prechádzajúci kamión.