Menšie elektrické modely s extrémne nízkou alebo dokonca nulovou spotrebou paliva. Taká je budúcnosť trnavskej fabriky, ktorú chce francúzsky automobilový koncern PSA (Peugeot - Citroën) v najbližších rokoch povýšiť na jedno zo svojich najmodernejších výrobných centier.
„Francúzska automobilka PSA uvažuje o prenesení produkcie niektorých nových modelov skonštruovaných na najvyššej technologickej úrovni do svojho závodu v Trnave," povedal na summite zahraničných investorov minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek. Pôjde o malé ekologické automobily, ktoré budú poháňať hybridné alebo elektrické motory.
„Trnava sa stane jedným z centier, kde sa sústredí produkcia áut s nízkymi emisiami CO2. Zatiaľ však konkrétny model nie je interne spomínaný," vysvetlil hovorca trnavského závodu Peter Švec. Trnavskému závodu sa tohto uznania dostalo po tom, ako sa v kvalite výroby zaradil medzi absolútnu špičku v automobilke PSA.
„Od januára 2007 sa nám vďaka moderným technológiám podarilo znížiť chybovosť vo výrobe o 90 percent. Uznanie koncernu nás teší," prezradil Peter Švec.
Podľa neoficiálnych informácií by sa mali začať na Slovensku produkovať hybridné autá Peugeot 207 a Citroën C3, ktoré bude poháňať súčasne dieselový agregát a elektromotor. Nie je však vylúčená ani produkcia čisto elektrických vozidiel, ktorú má automobilka naplánovanú na roky 2010 a 2011. Do úvahy by tak prichádzali Peugeot iON či Citroën Revolte. Francúzska značka tieto novinky odhalila len pred pár dňami na frankfurtskom autosalóne.
Peugeot iON Pôjde o prvý, čisto elektrický sériový model značky Peugeot. Energia, ktorú bude auto čerpať z lítiových batérií nabíjateľných z bežnej siete, vystačí na dojazd 130 km. |
|
Citroën Revolte Luxusné 3,7-metrové mestské autíčko má síce hybridný pohon, ale dokáže jazdiť iba na elektriku. V tomto ekologickom režime produkuje nulové emisie CO2. |