Legendárne autá Škoda 100/110 začali schádzať z liniek pred štyridsiatimi rokmi. Ich výrobu neohrozil ani obrovský požiar automobilky v roku 1969.
Výrobu Škody 100 a 110 spustili vtedajšie Automobilové závody, národný podnik, pred štyridsiatimi rokmi po celozávodnej dovolenke. Začiatok montáže sa neomeškal ani pre obrovský požiar, ktorý vypukol 12. augusta 1969. Plamene zasiahli plochu 24-tisíc štvorcových metrov, ale našťastie zničili prevažne starú časť závodu.
Na konci augusta verejnosti predstavili nový model, ktorý nahradil Škodu 1 000. Škoda 100 mala novú karosériu, oproti tisícke modernejší interiér a zmenili sa aj niektoré konštrukčné prvky. V rokoch 1969 až 1977 sa vyrobilo spolu 1 079 708 modelov škodoviek 100, 100L, 110L a 110LS v stvárnení ako sedan.
V roku 1970 sa v závode v Kvasinách začala montovať aj športová dvojdverová Škoda 110R, ktorú mnohí motoristi doteraz považujú za jedno z najkrajších áut českej značky. Z modelov Škoda 100 a 110 bolo odvodených niekoľko prototypov a štúdií. Jedna z nich - Škoda 110 Supersport sa preslávila vo fi lme Upír z Feratu. Toto športové auto jazdilo na ľudskú krv, ktorú cez plynový pedál vyciciaval upír z vodičovho chodidla.