V tej chvíli ešte 28-ročný muž netušil, že ho čaká niekoľko dní, kedy bude pracovať takmer bez prestávky aj 21 hodín denne. Abdalgavád, ktorý svojou obetavou prácou významne prispel k obnoveniu dopravy Suezkého prieplavu, stále čaká na preplatenie nadčasov, oznámil server Business Insider.
Hoci uvoľnenie lodi Ever Given bolo medzinárodnou akciou, ku ktorej bolo potrebné množstvo nástrojov a prostriedkov, Abdalgavád a jeho báger zohrali kľúčovú úlohu. Snímky bagra, vyzerajúceho miniatúrne v porovnaní s kolosálnou loďou, dali podnet mnohým meme a internetovým vtipom.
Z kabíny ale celá situácia vyzerala omnoho menej zábavne. Abdalgavád, ktorý jazdí s bagrom od vysokej školy, sa obával, že by sa loď mohla vychýliť zo svojej stabilizovanej polohy a bager zavaliť. "Keby sa naklonila na stranu, tak by to bol koniec môj i bagra," vysvetlil.
O niečo neskôr dorazili na miesto ďalšie dva bagre, ale ich vodiči mali strach dať sa do práce, ktorú vykonával Abdalgavád. Namiesto toho sa pustili do odpratávania vykopanej zeminy. Chvíľami Abdalgavád dostával signál vysielačkou, aby sa s bagrom stiahol, zatiaľ čo sa remorkéry snažili uviaznuté plavidlo odtiahnuť. "Ale ako som sa dostal do hĺbky piatich šiestich metrov, tak to bolo úplne bez šance," spresnil bagrista.
Abdalgavád a jeho kolegovia počas krátkych páuz odpočívali v neďalekých domčekoch, využívaných inak pracovníkmi pohraničnej stráže. Väčšinou spali len tri hodiny denne, raz dokonca len jednu hodinu.
Keď sa potom k neúnavnému vodičovi bagra dostali vtipy reagujúce na situáciu Suezkého prieplavu, začal mať pocit, že si z toho všetci robia len srandu. To bola podľa jeho slov chvíľa, kedy sa rozhodol, že to zvládne. Vo štvrtok 25. marca prišlo na miesto plávajúce rýpadlo s názvom Mashuri. Úlohou Abdalgavád bolo odstrániť kamene a piesok spod provy lode, zatiaľ čo Mashuri uvoľňoval naplaveniny z dna kanálu. Spoločným úsilím sa nakoniec podarilo uviaznutého obra 29. marca uvoľniť. Bagrista aj jeho kolegovia v tú chvíľu padali únavou. Keď ale Abdalgavád videl, ako loď odpláva, cítil obrovský pocit zadosťučinenia.
Ľutuje však, že pozvanie na ďakovný ceremoniál pre tých, ktorí prispeli k vyslobodzovaní lodi, dostal len hodinu pred začatím, a nemohol sa ho tak zúčastniť. "Ľudia zo správy Suezského kanálu sa poťapkávali po chrbtoch, akú skvelú prácu odviedli. Ale bez vodiča rýpadlá by tam tá loď ešte bola," uzavrel Abdalgavád.