Všetci poskytovatelia mediálnych služieb, ktorí poskytujú spravodajský a publicistický obsah, musia zverejňovať informácie o tom, kto ich vlastní a či ich priamo alebo nepriamo vlastní štát.
Médiá budú musieť informovať aj o svojich príjmoch zo štátnej reklamy a o finančnej podpore poskytnutej štátom vrátane finančných prostriedkov z krajín mimo EÚ.
Verejné prostriedky sa médiám alebo online platformám budú prideľovať na základe verejných, primeraných a nediskriminačných kritérií. Zverejňovať sa budú aj informácie o výdavkoch na štátnu reklamu vrátane celkovej ročnej sumy a sumy vynaloženej na jednotlivé médiá.
Europoslanci tiež presadili, aby právne predpisy obsahovali mechanizmus, ktorý veľkým online platformám (Facebook, X, Instagram), zabráni svojvoľne obmedzovať alebo odstraňovať nezávislý mediálny obsah. Podľa poslancov by sa však platformy mali najprv pokúsiť odlíšiť nezávislé médiá od zdrojov, ktoré nezávislými nie sú. Potom by mali informovať príslušné médiá o tom, že sa chystajú ich obsah odstrániť alebo obmedziť, a poskytnúť im 24 hodín na reakciu.