Starosta mestskej časti Vladimír Bajan vyhlásil, že si počká na nápad poslancov, ktorí jeho projekt pochovali. Nový Čas sa teda pýtal najväčších kritikov pôvodného plánu, ako chcú preplnené parkoviská v najväčšej mestskej časti vyriešiť. Jeden z nich, Vladimír Dolinay, navrhuje, aby domáci za ročnú parkovaciu kartu platili zhruba 160 eur. To je oproti Bajanovmu riešeniu o 100 eur viac.
Dolinay tvrdí, že najväčšou chybou parkovania, ktoré navrhoval starosta Vladimír Bajan, bolo, že jeho návrh nebol akceptovaný verejnosťou. Aby sa poslanci tejto chybe vyhli, navrhli vyčleniť balík financií v rozpočte približne 15-tisíc eur na prieskumy verejnej mienky. „Na základe prieskumov smerom k ľuďom, ale aj ekonomického prieskumu by sme vyhodnotili, či je výhodnejšie ísť formou regulovaného parkovania cez mestskú časť alebo externou spoločnosťou. V tom prípade by sa vypísala transparentná súťaž,“ hovorí o svojej predstave Dolinay.
Parkovanie ako v Prahe
Poslancov plán je taký, že by rezidenti platili za parkovaciu kartu asi 160 € ročne. Inšpiroval sa návrhom, ktorý majú v českej metropole. „V zásade je to vysoká suma, je v nej však zahrnutý celoročný lístok na MHD, čo je výborná vec. Prinútili by sme ľudí nechať zaparkované auto a pohybovať sa MHD, čím sa zefektívni aj doprava v meste,“ tvrdí poslanec. Sám však priznáva, že by bol problém aplikovať tento model na Bratislavu a stlačiť cenu električenky z 264 € na 160 €, čo zrejme ukáže aj ekonomický prieskum.
Napriek tomu je presvedčený, že by si rezidenti mohli kupovať takzvané balíčky, ktoré by im buď garantovali parkovacie miesto, alebo zvýhodnili cenu MHD. Mestská časť sa k návrhu vyjadrovať nechce, pokiaľ nebude komplexný. Parkoviská v Petržalke teda naďalej praskajú vo švíkoch a ukazuje sa, že je ľahšie kritizovať, ako prinášať relevantné riešenia.
Vyriešte najprv nedostatok parkovacích miest!
Katarína (53)
Edita (31)
Emília (65)