Pre motoristu je podstatnejšie, čo sa s jeho autom stane, ak si dá riadiacu jednotku preprogramovať a či je nutné, aby servisný zákrok absolvoval. Zákazníci za prípadné preinštalovanie nebudú nič platiť, náklady ponesie výrobca. Zákrok nebude časovo náročný. K úpravám softvéru dochádza aj počas garančných prehliadok, často o nich majiteľ auta ani nevie. Vplyv nanovo naprogramovanej riadiacej jednotky na chod, výkon a spotrebu motora však bude podľa odborníkov zanedbateľný, v premávke pôjde o nemerateľné rozdiely.
Podľa importérov by sa problém mohol na Slovensku týkať viac ako 46 000 áut, ktoré si ľudia kúpili od oficiálnych predajcov. „Toto číslo ešte nezohľadňuje počet áut, ktoré si ľudia doviezli individuálne zo zahraničia,“ upresnil hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Otázne je stále, či budú zvolávacie akcie povinné alebo dobrovoľné. Súčasný softvér nemá žiadny vplyv na záruku vozidla a rovnako ani na to, či automobil prejde cez STK. Počas emisnej skúšky sa totiž oxidy dusíka NOx, ktoré spustili celú aféru, nezisťujú. Zvolávacia akcia však môže spôsobiť problémy majiteľom jazdených vozidiel, ktoré majú odstránený filter pevných častíc. Montáž nového by ich mohla stáť stovky eur.