,,Ide o jednorazové odškodnenie nad rámec platných pravidiel odškodňovania," priblížila hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová. Cestujúcim, ktorí museli strpieť meškania 60 a viac minút, dopravca vráti štvrtinu až polovicu z ceny lístka. Podľa Morháčovej vznikla minulý týždeň mimoriadna situácia na trati z Bratislavy cez Žilinu do Košíc a omeškalo sa 50 vlakov, niektoré boli aj odrieknuté.
,,Príčinou bola porucha zabezpečovacieho zariadenia medzi Ladcami a Považskou Bystricou na traťovom zariadení Železníc Slovenskej republiky (ŽSR)," doplnila Morháčová. V danom úseku ŽSR rekonštruujú trať, vlaky tak meškali celkovo vyše 2300 minút. Problém zasiahol všetky IC vlaky v daný deň na trati Bratislava - Žilina - Košice, päť z nich meškalo viac ako hodinu. ,,Najvyššie meškanie sa prejavilo u večerného IC Šarišan, ktorý prišiel do Prešova a Humenného s dva a polhodinovým oneskorením," vyčíslila hovorkyňa.
Ako si uplatniť odškodnenie?
Na uplatnenie odškodnenia stačí cestujúcim, aby predložili originál cestovných lístkov, prípadne iný daňový dokladov o kúpe lístka kdekoľvek na Slovensku. Určujúci je čas meškania IC vlaku v cieľovej stanici.,,Cestujúci, ktorí museli strpieť meškania od 60 do 119 minút, získajú späť 25 % z cestovného a tí, ktorí meškali viac ako dve hodiny, môžu žiadať 50 % z cestovného," dodala Morháčová.