Nemusia vás totiž ošetriť. Poisťovňa má totiž zmluvné problémy s najväčšou bratislavskou nemocnicou. Pokiaľ ste mali naplánovanú bežnú operáciu, jej dátum vám presunú na neskôr. Rokovania medzi oboma stranami by mali trvať do 30. júna. V nemocniciach Kramáre, Ružinov, Antolská, Staré Mesto a v špecializovanej geriatrickej nemocnici v Podunajských Biskupiciach sa ošetrenia dočkajú iba pacienti, ktorí potrebujú neodkladnú zdravotnú starostlivosť. Medzi nemocnicou a poisťovňou prebiehajú rokovania, ktorých výsledok by mal byť platný od 1. júla.
Dôvodom problémov sú zmluvné podmienky, ktoré nemocnica považuje za dlhodobo neudržateľné. „Všetka neodkladná starostlivosť je v plnej miere zabezpečená. Lekár by mal každého pacienta za každých okolností vyšetriť a rozhodnúť, či ide o odkladnú starostlivosť,“ vysvetľuje Judita Smatanová, hovorkyňa poisťovne Union. Veľká zodpovednosť tak ostáva na pleciach samotných lekárov. Tí musia posúdiť, nakoľko je daný prípad akútny. „Zodpovednosť má konkrétny lekár. Je to absurdné, pretože daný poistenec si pravdepodobne roky svedomite platil zdravotné poistenie. Lekár zase berie zodpovednosť za nezodpovednú poisťovňu,“ myslí si Peter Visolajský, predseda Lekárskeho odborového združenia.
Anketa
Iveta Žurková (48)
Mala by byť jedna poisťovňa, možno by to bolo prehľadnejšie a neboli by problémy.
Lívia Herzfeldová, (34)
Je to nepríjemné pre poistencov. Je tu viac poisťovní, čo by neprekážalo, keby to fungovalo.
Filip Darius, (33)
Trpia pacienti, ktorí majú stanovené zmluvné podmienky. Žijem v Nórsku, kde je jedna poisťovňa a toto by sa nestalo.