Rozhodli sa tak potom, ako seriál trhal rekordy sledovanosti, no v menej atraktívnom čase. Už teraz je však jasné, že rozhodnutie kompetentných bolo strelou do čierneho a celý mesiac si Panelák ani neškrtol. Na Kolibe sa preto rozhodli pre opatrenia, aby klesajúcu sledovanosť zastavili. Súťaž o auto je zrejme najväčším lákadlom, aby sa diváci k overenej značke Panelák vrátili.
Panelák momentálne za svojou najväčšou konkurenciou zaostáva a čísla sledovanosti nahrávajú práve markizáckemu seriálu. Ten sa za prvý mesiac stál jednotkou a diváci si k nemu sadajú večer čo večer. V Jojke si však z toho zrejme ťažkú hlavu nerobia a so sledovanosťou sú spokojní. „Panelák prvé tri mesiace roka dosahoval rekordnú sledovanosť, suverénne porážal konkurenciu a tento mesiac sa iba vrátili stabilné čísla, pričom na rozdiel od konkurenčného seriálu pri jeho sledovaní prevažujú mladší mestskí diváci,“ povedal vedúci PR oddelenia Jojky Jozef Gogola.
Zaujímavosťou však je súťaž o peniaze a auto, ktorú si v spojitosti so seriálom vymysleli na Kolibe. Práve lákavé výhry majú byť tým, čo donúti fanúšikov oboch seriálov, aby sa priklonili na stranu Jojky. Okrem dennej výhry môže divák Paneláka získať aj nové auto a za to sa už rozhodne seriál pozerať oplatí. „Panelák je u klientov mimoriadne žiadaný artikel, stále je považovaný za najstabilnejší produkt na trhu, nie iba za sezónny výkyv (vysiela sa už 5 rokov). Klientom dokážeme ponúknuť aj takéto netradičnejšie formy propagácie,“ dodal ešte Gogola.
Zatiaľ čo na Kolibe zachraňujú situáciu, ako sa dá, v Markíze si mädlia ruky. Nasadiť Búrlivé víno proti Paneláku sa ukázal ako ťah, ktorý im vyhral boj o večerného diváka. „Ďakujeme divákom, že nám ostali verní aj v novom vysielacom čase, a že vďaka nim je momentálne Búrlivé víno najsledovanejším slovenským seriálom. Veľmi si to vážime. V príbehu rodín Dolinských a Roznerovcov vás čaká ešte veľa prekvapivých zvratov, napätia, ale aj lásky a humoru. Diváci sa určite majú na čo tešiť,“ napísala Novému Času hovorkyňa Markízy Tatiana Tóthová. Scenárista a otec Paneláka Andy Kraus je známy svojimi zmenami, ak ide do tuhého a so seriálom to ide z kopca. Na otázky, čo plánuje vo svojom seriáli vymyslieť, však až do uzávierky nereagoval.
Sledovanosť Panelák2. 4. 2013 - rating 11,2 % a podiel 24,1 % - 367 000 divákov
19. 4. 2013 - rating 9,5 %, trhový podiel 25,4 % - 247 000 divákov
23. 4. 2013 - rating 9,5 %, trhový podiel 27 % - 284 000 divákov
26. 4. 2013 - rating 7,4 %, trhový podiel 24,5 % - 242 000 divákov
Sledovanosť Búrlivé víno2. 4. 2013 - rating 12,9 % a trhový podiel 30,6 % - 426 000 divákov
19. 4. 2013 - rating 11,6 %, trhový podiel 33,3 % - 382 000 divákov
23. 4. 2013 - rating 11,8 %, trhový podiel 32,3 % - 399 000 divákov
26. 4. 2013 - rating 9,8 %, trhový podiel 29,5 % - 324 000 divákov