Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
utorok 15. 10.
Terézia
22°C  Polooblačno  |  Bratislava
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
18.03.2019, 18:40 | Správy | Zahraničné správy

Diskusia: Preskúmali čierne skrinky z leteckých havárii v Etiópii a Indonézii: Tá podobnosť bila do očí

42 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
fireman66
19.3.2019 12:59 | |
+4 -0
Reagovať
ano je lahko diskutovat o probleme ktoremu 99% ludi na tomto fore nerozumie a popravde ani ja nie.boeing ale mal ero navrhnut tak aby nove stroje nezabijali ludi a aby piloti mohli komfortne cestujicich dopravit z bodu A do bodu B lebo aj ta najmensia chyba sa v letectve neodpusta.a chyba je jednoznacne na vyrobcovi kedze vsetkych maxov uzemnil.
palo08080
19.3.2019 02:33 | |
+1 -10
Reagovať
na školení nepochopili piloti MCAS a potom nepochopili další manual... čo chcú potom...
Darlene111
19.3.2019 03:54 | |
+11 -1
Ty si profesionalny pilot ci len tiipujes?
palo08080
19.3.2019 18:49 | |
+0 -1
nebudem ti hovoriť kto som... konkrétne aerolinie zabili svojich cestujúcich....
palo08080
19.3.2019 19:08 | |
+0 -0
minuskuj uvidis...
palo08080
19.3.2019 19:37 | |
+0 -0
daj mi aj mínus nekonenečno... kapitán zabil všetkých.... nepochopili jednu zývažnú vec....
Darlene111
19.3.2019 01:23 | |
+2 -6
Reagovať
Nieje to zvlastne ze z tohoto modelu padli len dve?Ak by bol cely model chybny padli by vsetky,toto mohla byt kludne sabotaz uz ori vyrobe....nirkto mohol poskodit rovnskym sposobom....ale oreco to lietadlo padlo az po pol roku prevadzky?Zrazu bolo chybne?Mali by to lepsie presetrit co alebo kto je za tym....a spadlo to len v moslimskych krajinach.....
palo08080
19.3.2019 02:19 | |
+4 -5
teraz som si vlastne prečítal o čo ti ide... to naozaj nejde o žiadnu sabotáž... žiadny Boeing nieje z výroby chybný... to ked si myslíš tak si fakt uplne niekde z Aštera šerana z kozmu! Boeing je jedna z najväčších a najktrovanejších vecí na svete... viac je kontrovaná iba raketoplán...
Darlene111
19.3.2019 03:53 | |
+1 -3
Palo tebe zrejme si be...ja rosoberam moznosti ake mohli byt dovody....mohlo ist tiez o snahu poskodit firmu Boeing...co sa aj stalo tak mi tu nenadavaj ano?!
cajicek200g
19.3.2019 01:15 | |
+2 -5
Reagovať
nj... ako som predpokladal uz minuly tyzden na zaklade dostupnych info.. jasna chyba pilotov pri rieseni zavady. uz je len otazka ci lajdactvo alebo absencia riadneho zaskolenia. ten problem sa dal vyriesit jednoducho keby mali piloti dostatocne vedomosti (ano po vojne je kazdy general ale toto je uz 2. nehoda a minimalne dalsich 5 reportov zavad s MCAS co piloti vedeli vyriesit). velice smutne :( aby bolo jasne za zavadu moze boeing / udrzba, ale za jej riesenie (situacia bola riesitelna) mozu piloti / ich vycvik...
Darlene111
19.3.2019 01:25 | |
+2 -3
Aj to je mozne
cajicek200g
19.3.2019 09:16 | |
+1 -0
treba si samozrejme tiez uvedomit, ze diskusia na novom case nie je zaverecna sprava a tiez tu vsetci nedockavo cakame na presne informacie ale zatial skusame logicky hladat dovod samy pricom info oproti vysetrovatelom mame mozno tak 1 ku 100. Pri vysetrovani je dolezite skumat vsetko. Darmo sa nieco javy od zaciatku takmer jasne. Pokial sa nepreveria uplne vsetky moznosti a nevylucia aj dalsie pripadne faktory tak nie je mozne spravit jednoznacny zaver, preto to tolko trva. Ak by vsetko fungovalo 100% vsade bezchybne tak ziadny piloti neexistuju pretoze naco? Realne ten pilot tam sedi pre to, ze na stroj sa bezvyhradne spolahnut neda. Samotny let je riadeny pprevazne autopilotom a ked to velmi zjednodusim tak pilot tam sedi koli rieseniu zavad na systeme a pre plnenie narocnych uloh, co stroj sam nezvlada / neda sa na neho spolahnut. Na zavadu so systemom MCAS sa myslelo a kedze sa v manualy nachadza postup riesenia pri jeho zlyhani tak sa s tou zavadou aj pocitalo, ze nastat moze. To, ze piloti nevedeli zareagovat podla prirucky je velky problem, pretoze postup evidentne neovladali. Cize skolenie /+ nedostatocne studium. ale su to len moje dohady amaterskeho letca co v kabine boeingu nesedel este ani len v symulatore takze poprosim brat s vahou diskusneho prisprevku na novom case...
Anonymný nick
18.3.2019 21:59 | |
+4 -2
Reagovať
Túto informáciu premielajú všetky médiá
fireman66
18.3.2019 19:45 | |
+19 -2
Reagovať
legacy nepoznam ten manual vydany Boeingom ohladom MCAS.ale nic dobre som sa onom nedocital.iba viem na 100% ze kapitani maxov 8 mali podobne problemy po starte lion a etiop.MCAS boeing vyriesi ale ja osobne by som do maxu uz nesadol.
Legacy600
18.3.2019 20:48 | |
+4 -8
Takto sa siria bludy... potom co pisem ako B1/B2/C AME(Aircraft maint. Engineer) s typmi na 737-300 az 900 + Max 7/8/9 s viacrocnou praxou na type sa mimuskuje a co pisem neprekladam z google ale je to to s cim sa denno dene potykam. Potom sa vypisuju blbosti a vytvara sa mylna mienka o celom....
Legacy600
18.3.2019 20:51 | |
+4 -14
Ja ho poznam ten manual.... aj spolu s AMM,SDM,FIM a celou dokumentaciou lietadla a co hovorim je v nich cierne na bielom... zijem z typu 737 niekolko rokov a nerobim nic ine... i ked mam opravnenia aj na ibe typi ale to su v porovnani so 737 len trabanty :)
fireman66
18.3.2019 19:27 | |
+25 -2
Reagovať
ja netvrdim ze 737 max je zla masina ale Boeing to automaticke vyvazovanie ocividne -"precenil".za pravdu mi davaju ti mrtvy cestujuci a zakaz maxov lietat na celej zemeguli.
dobry.pes
18.3.2019 19:19 | |
+30 -1
Reagovať
Výrobca čidla to hodí na konštruktéra. Konštruktér zasa na softvéristu. ... v každom prípade všetci traja nach si balia kufre a rezervujú letenky na severný pól. Najlepšie lietadlom Boeing 737 MAX 8.
fireman66
18.3.2019 19:05 | |
+22 -5
Reagovať
sranda je ze MCAS si mysli ze masina pri stupani pri odlete je v nebezbecnom naklone a brutalne vytrhne riadenie pilotovi z ruk!ten aj napriek tomu ze ho riadi manualne z MCAS doslova-"BOJUJE"!!!!!Taha kormidlo k sebe ano servo ma ventil kedy pretlaci CMAS ale v zapati MCAS posle masinu do prudkeho klesania.a to sa opakuje pokial ero nosom nepadne...
Legacy600
18.3.2019 19:09 | |
+10 -13
Ty vies o com pises??? MCAS nema nic so ziadnym servom 737 nema serva je riadene cez hydraulicke posilnovace!!!!! A MCAS nehybe s vyskovkou ale stabilizatorom a to rychlostou 0.7°/sec. a nasledne artificial feel centering unit vytvara POSTUPNE narast sil v riadeni mechani cez spring overcentering mechanizmus... staci odpojit manual stabtrim actuator a nic sa nestane!!! Ten isty postup ako pri stabtrim runaway
fireman66
18.3.2019 19:13 | |
+22 -4
jasne Legacy posadky dvoch Maxov boli homlesaci a preto zabili vyse 300 ludi..
Legacy600
18.3.2019 19:16 | |
+3 -14
Airfrance 447 tam zabili tiez cez 300ludi... a oni to zvladli so 100% funkcnym lietadlom... tak o com...
Legacy600
18.3.2019 19:19 | |
+1 -14
Skus pozriet na wikipedii co je reversible flight control... lebo presne koli tomuto to lietadlo potom vyzera ako keby bolo zle designovane... ludia co nemaju s nim nic vypustaju polopravdy alebo skreslene preklady a nasledne tu mame vysledok ze vadne lietadlo...
fireman66
18.3.2019 19:20 | |
+9 -3
tam bol na vine kapitan ze odisiel z kokpitu a nechal tam dvoch mladych chlapcov ktrori sa nevedeli v stresovej situacii zorientovat ton je mimo misu...
Legacy600
18.3.2019 19:27 | |
+3 -6
Myslies relief cpt. ktory mal cca 6500hodin a ostal tam s riadnym F/O s 2700hodinami??? To ti je mlada posadka??? Hmmm ked myslis... fajn mozno lydi co sa hraju na FSX alebo podobnom sime tomu tak je ale v skutocnom svete nie... relief cpt. bol skusenejsi na A330 ako samotny kapitan...
fireman66
18.3.2019 19:31 | |
+2 -1
keby si sa ti chlapci 447 zorientovali tak nepadnu po chvoste do oceanu...pad airbusu 330 af 447 bol cisto ludsky faktor.
Legacy600
18.3.2019 19:37 | |
+2 -8
Keby piloti z indonezie a etiopie robili co im kaze FCOM prezili by!!! Takze to iste nemyslis??? U airfrance zamrzli pitotky aj AOA podstata dovodu nehody je identicky
palo08080
18.3.2019 22:45 | |
+1 -2
keby MCAS robil toto fireman tak asi padne každý druhý MAX z tých tisíc letov doteraz... Je pravda, že to nie je uplne v poriadku piloti sa sťažovali na problém ale dokázali aj tak bez problémov vzlietnuť... niekde nastala chyba... aká ukáže až čas...
Darlene111
19.3.2019 01:29 | |
+3 -0
Legacy podla teba co alebo kto bol skutocny dovod padu?
palo08080
19.3.2019 01:56 | |
+1 -2
Piloti týchto aerolinii nevedeli ako majú na MCAS reagovat aj navzdory vydanému manualu !To je cele...
klapky
18.3.2019 19:03 | |
+24 -3
Reagovať
Boeing urobil chybu a škaredo zaplatí. Jedna vec je prvá nehoda. Tam to malo aj skončiť a viac menej sa nič nedeje Tá chyba prišla až potom. Odflákli vyšetrovanie a ignorovali iné varovania pilotov. Tí z druhej havárie mohli žiť. Keby Trump nestopol lety aj v USA, tak prípadná ďalšia havárka by spoločnosť pochovala.
Legacy600
18.3.2019 19:11 | |
+4 -11
LionAir s otrasnou safety records????? Rocne posielaju jedno fungl nove lietadlo na srot... im je to jedno na com roz..je..bu sa tak ci tak... zaujimave ze ked zavada prebehla aj u inych spolocnosti tak sa nic nestalo vykonali stab trim runaway memory items a dovi dopo... bezpecne doleteli... jazdy tu len vedie stvavu kampan...
klapky
18.3.2019 19:26 | |
+8 -1
Legacy600 - dnes už nikoho nezaujíma nekompetentnosť LionAir. Dnes je na stole prežitie firmy. Boing dodáva kadekomu a musí s rozličnou kvalitou počítať. Aerolinky nebudú kupovať lietadlo, ktoré robí problémy. 10x sa zvládnu a raz nie. Teraz to už nie je o nejakej technickej debate. Je to o dôvere zákazníka a to je častokrát osoba, ktorá nerozumie všetkým technickým detailom, ale rozhoduje o nákupe. A je to tiež o rozhodovaní politikov a nimi zriadených letových úradov. Boing toto nezvládol a bude mať veľké straty.
Legacy600
18.3.2019 19:30 | |
+2 -9
Nesuhladim... Boeing uz mal problemy v minulosti s pcu na smerovke padli 3 737 classic kym sa zistilo co... tu bola ozaj designova vada a classic bol jednou ikonickou verziou 737... NG ho uz prekonala...
palo08080
18.3.2019 23:17 | |
+1 -3
Boeing ver že to prežije s nejakou stratou ale prežije uplne v pohode....
palo08080
18.3.2019 23:43 | |
+1 -1
ako jedna s najväčších korporácií USA s miliardovými obratmi a líder na trhu s najpopulárnejšími lietadlami škaredo nezaplatí... je darmo o tom hovoriť kde je teraz chyba... čakajme na výsledok vyšetrovania...
Odporúčame z TIVI.sk
Odporúčame z TIVI.sk
Aktuality.sk Správy Ťažký týždeň s J. Gorduličom Podcasty Prémiové čítanie Šport TV program Počasie Horoskopy
Jaroslav Haščák
Komentár Daga Daniša: Z čoho má Fico strach Aktuality.sk
Najčítanejšie
3h
24h
Hasiči pátrajú
V Brazílii spadol obytný dom: Počet mŕtvych je zatiaľ nejasný, pod troskami uviazli ľudia
Poslanci odklepli veľku zmenu pre obec: Nesvady sa stanú mestom
Andrej Šteňo
Aktualizované
Čistky v Univerzitnej nemocnici Bratislava: Riaditeľka odvolala prednostu neurochirurgickej kliniky!
(ilustračné foto).
Parlament odobril novinku: Máte dlhy na daniach? Môžete prísť o vodičák!
Nór Johannes
Thingnes Bö dostal ocenenie fair play: Krásne gesto, ktorým sa pripravil o body aj peniaze
Zápas Anglicka
Nechutnosť v podaní bulharských fanúšikov: Nacistické gestá na zápase s Anglickom
Bradleymu šlo
Hororová havária rodiny: Syna od smrti delili minúty, v tom sa z palubnej dosky ozval neznámy hlas
Zinčenko dostal
Zinčenko dostal do úzkych sexi moderátorku: Toto v priamom prenose nečakala
Sajfovci sa
Sajfa priznáva, čo sa po narodí dcérky v jeho manželstve zmenilo: Toto si Veronika veľmi rada vypočuje
Separovať sa
Separovanie sa oplatí čoraz viac: Koľko si priplatíme za odpad?
Na snímke
Peter Sagan bude mať nového kolegu: Aha, aký špecialista posilní Boru
Get set for a new
SHMÚ vydal výstrahu pred silným vetrom: V horách môže zafúkať rýchlosťou až 110 km/h