Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
pondelok 16. 9.
Ľudmila
12°C  Jasno  |  Bratislava
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
18.11.2018, 12:00 | Správy

Diskusia: Veľké porovnanie s rokom 1989: Môžeme si dnes dovoliť viac?

192 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
petko51
19.11.2018 19:58 | |
+3 -1
Reagovať
by som chcel vidiet kto za 7 dni zarobi 337e obycajny clovek na to musi pracovat cely mesiac
007iwb
19.11.2018 15:13 | |
+1 -1
Reagovať
Nomad46 preco by clovek pracoval zadarmo? tych 300 euro usetrit mesacne povazujem za minimum.
Nomad46
19.11.2018 15:28 | |
+1 -0
potom su vsetci slovaci *** len ty si lietadlo:)Slovenske domacnosti sa coraz viac zadlzuju a aktivnych exekucii je v sucastnosti na Slovensku viac ako 3 miliony...to nejak nepodporuje tvoju teoriu o tom ze nie je problem pre slovensku domacnost usetrit mesacne 300€:)
007iwb
19.11.2018 15:33 | |
+2 -0
Nomad46 v nemecku uvadzaju milion pracovnych prilezitosti. vela ludi uz pochopilo ze v sk jednoducho skapal pes.
007iwb
19.11.2018 15:35 | |
+1 -0
Nomad46 v prieskume uvadzali ze 30% mladych chce pracovat v zahranici.
Nomad46
19.11.2018 15:39 | |
+0 -1
ty vlastne hororis ze mame na slovensku zhasnut a zavriet dnere a stat sa naturalizovanimi nemcami kde nam budu padat do huby pecene holuby:)naco to takto komplikovat?sak sa normalne vyhlasme za koloniu nemecka a bude to ječnoduchsie:)iho pusti si nejaky dokument zo sucastneho byvaleho vychodneho Nemecka:)
007iwb
19.11.2018 15:42 | |
+1 -0
Nomad46 v sk asi 2.5 miliona pracujucich. napis mi jediny rozumny dovod preco by milion pracujucich slovakov zajtra nemohlo odist pracocat do zahranicia?
007iwb
19.11.2018 15:43 | |
+1 -0
Nomad46 ludia si zahranici mozu zarobit prachy. ked sa zlepsi podnikatelske prostredie v sk, tak sa mozu vratit naspat ako bohati. bohati ludia, bohaty stat.
007iwb
19.11.2018 15:48 | |
+1 -0
Nomad46 vela zien moze skoncit skolu ako sestricka, + prax + nemecky. potom atestacia v rakuskej nemocnici. mesacny plat okolo 3000 euro. vsetko stihne v pohode za 9r. teda ako 25r slusne zaraba.
Nomad46
19.11.2018 15:50 | |
+1 -1
007 ty si fakt niekde uplne mimo realitu..zlepsi msa podnikatelske porostredie..to tu pocuvam uz desatrocie a napriek tomu ze podnikatelia zvysuju svoje zisky platy nezvysuju..sa uz zobud...ak nebudu platy nebude obrat ak nebude obrat nebudu zisky pokial nevyrabas na export....cize nie bohatý podmikatelia zlepsia zivot na slovensku alebo dobre zaplatený zamestnanci na slovensku
007iwb
19.11.2018 15:55 | |
+1 -0
Nomad46 pytajte si viacej penazi. preco by podnikatelia platili viacej, ked nemusia.
007iwb
19.11.2018 15:56 | |
+1 -1
Nomad46 cesta k blahobytu. ucit sa, citat, rozmyslat, pocitat.
Nomad46
19.11.2018 16:03 | |
+1 -1
007 si nejaky guru na to ako sa stat milionarom?:))Mas pravdu ..Slovac i nebudte sprosti a vsetci zacnite podnikat...vsetci budte podnikatelia i ked nebudete mat zamestnancov lebo vsetci slovaci budu podnikatelia:)iste mozme si doviezt nejakých cinanov co budu robit u kazdeho slovaka:))joj sme len vsetci sprostý ze nepodnikame,nerozmyslame,nepocitame ze len pracujeme:)ale v jednom s tebou suhlasim...keby tie strajky za Slusne slovensko boli aj za vyssie platy mozno by sa Slovensko slusnym stalo:)
007iwb
19.11.2018 16:18 | |
+2 -0
Nomad46 ked sa peniaze rozkradnu, tak niekde chybaju. ako v latinskej amerike. velka korupcia = chudoba.
007iwb
19.11.2018 17:35 | |
+1 -0
Nomad46 jedna sa aj o dochodky. nizky plat, nizky dochodok. ak clovek dosiahne 60r, tak uz mu zostane len plakat a nariekat, preco mu vypocitaju maly dochodok. rozdiel prezit na starost s dochodkom sk alebo nemeckym. od 2004 ludia mozu pracovat v statoch eu. tak si mohli sluzne zarobit aj na dochodky.
Nomad46
19.11.2018 13:40 | |
+0 -1
Reagovať
V Spojených štátoch žije v chudobe 41 miliónov ľudí,z toho 18,5 milióna v krajnej núdzi. Uviedol to podľa agentúry Reuters osobitný spravodajca OSN pre extrémnu chudobu a ľudské práva Philip Alston.... V USA počet milionárov v roku 2016 stúpol na 4,8 milióna zo 4,46 milióna...Legendárna americká stredná trieda mizne, nové čísla z Pew Research Center hovoria o náraste nerovnosti natoľko, že od roku 1999 je to už deväť štátov, kde obyvateľstvo so strednými príjmami nie je väčšinovým. Pew definuje stredný príjem ako niečo medzi dvoma tretinami a dvojnásobok celoštátneho mediánu, po očistení o veľkosť domácnosti. V roku 2014, štúdia Pew hovorila o tom, že trojčlenná domácnosť musela mať príjem medzi 42 – 125 000 dolárov ročne, aby mohla byť považovaná za domácniosť so stredným príjmom. Staršie štúdie Pew poukazujú na dlhodobý pokles počtu Američanov so strednými príjmami, toto je ale po prvýkrát, čo Pew informovala o situácii v jednotlivých mestách a štátoch...v USA nikdy socializmus nemali a budovali len svetle zajtrajsky kapitalizmu pricom "oslobodili" nacisticke zlato v Europe,zarobili na 2 sv vojne a dalsich podobnych akciach vo svete...zaver si spravte sami
007iwb
19.11.2018 14:55 | |
+2 -0
v usa chudovni ludia nechcu pracovat, aby sa stali milionari. dalej vela ich berie drogy. milion stoji aj fajcenie, alkohol, prejedanie sa ....
007iwb
19.11.2018 15:04 | |
+1 -0
Nomad46 preco sa migranti tlacia do usa, ked tam vladne chdoba? mozu sa radsej presidlit do venezuely, kde vladne socik.
Nomad46
19.11.2018 15:05 | |
+0 -1
007 iste mas dokoncenu zakladnu skolu a tak celko iste pochopis ze nieco mozes rozdelovat rovnomerne alebo nerovnomerne.Ak rozdelis rovnomerne vsetci budu mat rovnako ak nerovnomerne tak celkom iste jeden bude mat vela a iny nic...ty tu pises ako keby si chcel pomarac rozdelit tak ze vsetci budu mat pomaranc cely:)Ale tak to nefunguje a ani v USA akokol,vek by chceli nemozu byt vsetci milionari:)...Ty si milionar alebo si jeden z tych ako si ich nazval lenivý?:)
Nomad46
19.11.2018 15:09 | |
+0 -1
007 jesus nezacinaj s Venezuelou lebo trt makový vies o Venezuele a o politike USA voci latinskoamerickým statom...trt makový vies o tom ako USA parazitovali na latinskoamerických statoch a ako rozkradali,korumpovali a ovplyvnovali politiku v tychto statoch..usetri ma prosim ta svojich komentov hodných tak do krcmy IV cenovej skupiny a bud diskutuj relevantne,podpor svoje tvrdenia riadnymi argumentmi,faktami a cislami alebo radsej mlc
007iwb
19.11.2018 15:11 | |
+0 -0
Nomad46 ak investujete mesacne 300eu od 18r tak v dochodku si uzivate milionik. presnejsie ak sa podari mesacny zisk 1% tak to prinesie vyse 4 miliony. samozrejme tieto prachy znehodnoti aj inflacia. pri 2% rocnej inflancii clovek strati okoko 35 tisic.
007iwb
19.11.2018 15:16 | |
+0 -0
Nomad46 preco staty z latinskej ameriky zavisia od usa? mozu si pradsa vsetko urobit same.
Nomad46
19.11.2018 15:17 | |
+0 -1
007...:))) ty si teda ekonom:))ak od 18 dam na dochodkove sporenie 300€ z platu 800€ ked za byvanie zaplatim 300€ za telefony a cestu do prace 100€ a na jedlo mi zostane 100€ cize 3€ na den a to som sa este neobliekol :))kokso ty si urcite nejaky ekonomický mag:))a ver mi ze po 50 rokoch co budes takto setrit zistis ze mas zivot v kybli a aj tak si budes moct z toho co nasetris utriet zadok:)
007iwb
19.11.2018 15:27 | |
+1 -0
Nomad46 preco pracujes za 800€ mesacne? zamysli sa nad sebou. vypytaj si 2000. skoda stracat co len minutu. cas clovek nikdy nedobehne.
007iwb
19.11.2018 15:28 | |
+0 -0
Nomad46 kolko rokov si pracoval v bohatych statoch eu?
Nomad46
19.11.2018 15:32 | |
+0 -0
007 vias co..tak tu dajme vyzvu..Slovaci nebudte blbi tí co nemate plat 2000€ chodte do Eu kde na vas cakaju....:)Len som zvedavy kolko slovakov tu zostane teda tych co maju 2000€ a co tu budu robit bez 3/4 zvysku naroda..joj si ty len lol a zijes niekde mimo realitu:)
007iwb
19.11.2018 15:51 | |
+0 -0
Nomad46 zvysia platy. trh. ponuka dopyt. jednoduche. hlavne ze dnes si skoro kazdy moze zarobit slusne prachy ako chce.
007iwb
19.11.2018 15:53 | |
+0 -0
Nomad46 mna socik okradol o 20r pracovneho veku. cas sa neda kupit. produktivny vek cloveka trva okolo 40r.
Nomad46
19.11.2018 15:57 | |
+0 -0
007 teba socik okradol o 20 rokov produktivneho veku?:))dostal si statny byt?dostal si zadarmo vzdelanie a lekarsku starostlivostg?co keby sme ti to teraz spocitali a ty by si musel spolocnosti zaplatit trhovuý hodnotu toho vsetkeho?:)
007iwb
19.11.2018 16:13 | |
+0 -0
Nomad46 na vysokych skolach zaraba stat. statistika kanada. 20r prace. zakladna skola priemerny prijem okolo 1 milion. vysoka skola okolo 2 milionov. ludia zaplatia za skolu a este zaplatia vela dani.
Nomad46
19.11.2018 11:01 | |
+1 -0
Reagovať
Autorovi članku by som doporučil napísať ešte jeden článok kde by sa riadne zamyslel nad pojmom "štát", "ekonomicko-politické usporiadanie štátu" a "úloha a postavenie občana v štáte". Malý návod: a)Pokial už nežijeme vo feudálnej alebo otrokárskej spoločnosti je štát tvorený ľudmi-občanmi /dobrovolne dufam/ na určitom území ohraničenom štátnymi hranicami.Cize stat sme my vsetci.Stat nie je nic cudzie nic mimo nas.Uspechy ci chyby statu sú nase uspechy ci nase chyby.Stat nie je vlada,parlament,sudy ,prokuratura ani policia.Stat sme MY.Tu je zaroven potrebne si zodpovedat otazku vlastnictva onoho uzemia, na ktorom sa stat nachadza.Ak štat sme MY je možne aby v NAŠOM štate sme MY neboli vlastnikmi onoho uzemia i ked celkovo vlastnictvo uzemia je z filozofickeho hladiska cista pitomst ako by povedal klasik,nakolko ono uzemie tu bolo pred nami miliony rokov a miliony rokov tu bude po nas a nejak historicky sme si ho privlastnili,ale do takej hlbky som uz asi ani neisiel,len by som rad odpoved na otazku ako mozno povazovat uzemie za uzemie statu-teda nase ak je to uzemie v rukach sukromných... b)Ak MY sme STAT prečo ekonomiku nerobíme pre nas?Prečo sme sa vzdali vlastnictva výrobných prostriedkov a nerastneho bohatstva?Prečo sa domnievame že MY nedokažeme robiť dobrú ekonomiku že v sukromných rukach bude všetko lepšie?Nie je to potom oximoron ak sa domnievame že v sukromnych rukach bude všetko lepsie ale štat necham v našich rukach?prečo potom nezmenime status štatu a nedame aj "štat" do sukromných ruk cize sa vratime spät k feudalizmu kde nejaký feudal povie (Stat som ja)? c)Ak sa tu kritizuje socializmus malokto si uvedomuje ze ten socializmus sme tvorili my ludia,tak ako tvorime sucastný politickoekonomický system..nie je to chyba systemu ale nasa.Nie je az tak nutne sa zamyslat nad systemom ako nad nami.Kto sme,aky sme a co chceme....myslim ze som dal vcelku zaujimavý namet na dalsi clanok ktorý sa bude hlbsie zaoberat onými otazkami
007iwb
19.11.2018 14:41 | |
+0 -0
Nomad46 chyba je vzdy v systeme a nie v ludoch.
007iwb
19.11.2018 14:42 | |
+0 -0
Nomad46 korupcia = chudoba ked sa clovek pozrie na svet tak kde sa najde chudoba, sa vacsinou najde aj korupcia. co sa moze rozkradnut, to sa aj rozkradne. ak niekto ponuka prachy, tak sa najde kto ich zobere. co prinasa korupcia? verejne teda spolocne peniaze sa rozkradaju vsade na svete. preto funguju len sukromne podniky.
007iwb
19.11.2018 14:52 | |
+0 -0
socialzme skoro vsetci chudobni. v kapatalizme chudobni len ti co sa rozhodnu byt chudobni. vela ludi sa moze stat milionari ak chcu.
Nomad46
19.11.2018 14:53 | |
+0 -0
007...ludia tvoria system,nie system ludi...cize zakladna paradigma je "neobvinujme zrkadlo z toho co v nom vidime":)MY tvorime stat a stat je taky aky sme my...preto nie je mozne uviest komunizmus v prax,lebo komunizmus pocita s vyspelým a bezchybným clovekom,preto je komunizmus iba mýtus a zatial nedosiahnutelna ideologia o ktorej uz snivali antický Greci ktorí ju nazyvali zlatou erou ludstva.Cize ano ak chceme zmenit stat musime najskor zmenit seba.Mal som sen povedal raz jeden pan....ale ten moj je o ludstve ktore nebude zavisle na matériu na zisku na vlastnení ale kde clovek vyplody svojej prace fyzickej ci dusevnej bude zdielat s ostatnými a az potom sa budeme mat dobre...vsetci...
007iwb
19.11.2018 14:59 | |
+0 -0
Nomad46 dnes s eu sa ma dobre kazdy, kto chce. nastastie od 2004 ludia mozu vyuzit rozsiahly pracovny trh eu, aby si zarobili slusne prachy a nasetrili na starost. za 14r v eu si vela sikovnych mohlo nasetrit vyse 100 000 euro. kto si nedokaze vybrat s takeho velkeho mnozstvo prilezitosti, tomu nie je pomoci a kludne moze dalej otrocit zadarmo v sk.
Nomad46
19.11.2018 15:12 | |
+0 -0
007 nejde teraz o to co moze zarobit Slovak za hranicami ale o to co moze zarobit doma je to tak tazke pochopit?a nejdem sa teraz zaoberat tym ako a za co robia slovaci v zahranici
007iwb
19.11.2018 15:23 | |
+0 -0
Nomad46 tak sa konecne zobud, lebo od 2004 slovaci ziju v eu. ak chces cakat na lazoch, kym ti stat ponukne plat 3000 euro mesacne, tak kludne pokracuj.
palipol
20.11.2018 01:31 | |
+1 -0
007 - vidíš všetko svojimi materialistickými očami - pôjdem kamkoľvek, kde sa dajú zarobiť prachy a na nejaké Slovensko kašlem, kdežto Nomad to vidí komplexne a v súvislostiach, ktoré nechápeš, alebo nechceš pochopiť. Chyba je vždy v ľuďoch, ktorí štát tvoria - od tých, čo ho riadia až po tých "a ďalších, na lazoch". Ak všetkým bude jedno, ako to dopadne, beda takému národu, lebo sa rozplynie vo svete ponuky a dopytu, teda biznisu...
ko.rund
20.11.2018 20:29 | |
+0 -0
007... - blbosť jak Brno !!!! Živ. rada nôkho dedka : Chlapče všade môžeš mať Ameriku ... len si ju musíš TY SáM vytvoriť !!!! Platí.
posta67
19.11.2018 08:16 | |
+0 -0
Reagovať
a pod obrazkom ze dnes najdeme v obchodoch takmer vsetko ...o 30rokov nebude pravda ani to potom napisu zase to iste teraz mame obchodoch vsetko o com ludia ani nesnivali v 2018
posta67
19.11.2018 08:13 | |
+4 -1
Reagovať
ale treba porovnat vsetko nie len co sa dava do zaludka ,kompletne zdravotnictvo skolstvo pracovne podmienky .napriklad vtedy robil clovek 8 hodin dnes robi 9-12hodin a tiez sobota nedela aby prezil , na druhej strane zase niektori nerobia vobec myslim teda tych bohatych ich rodiny a ich prizivnici celebrit a podobna haved
ko.rund
20.11.2018 20:32 | |
+0 -0
chyba je inde. • Všeobecná solidarita – ten hlavne komančami presadzovaný bláznivý princíp znamená, že kreatívny, šikovní, snaživí, hodnoty vytvárajúci, slušní, sami sa o seba schopní postarať, ... občania sú darebákom štátom okrádaní v prospech lenivých, hlúpych, nadrogovaných, basistov, alkoholikov, rozkrádačov, neprispôsobivých, ... proste hodnoty ničiacich darebákov. Dokedy sa nepresadí zásada, že solidarita bude fungovať len v hraniciach rodiny (k tomu viď prírodu – existuje takto úspešne už milióny rokov), dovtedy nebude prosperita, efektívnosť a pokoj. • a s tým úzko súvisí : nič nie je horšie ako nadmerná ingerencia štátu. lebo štát je len monopol na násilie
postar676
19.11.2018 07:26 | |
+0 -0
Reagovať
-
Lignum
19.11.2018 06:29 | |
+0 -1
Reagovať
V druhej svetovej vojne bolo 60 miliónov obetí. Na Slovensku boli vypálené a vyhladené mnohé obce , mnoho rodín ostalo bez živiteľa a na týchto zverstvách sa nepodieľali len Nemci , ale aj samotní občania Slovenska organizovaní vo vlastných gardách alebo ako kolaboranti. Že po vojne vznikli súdne procesy - to sa nedá odškriepiť , jee to správanie blízke človeku. Dnes ale nie sú na uliciach mŕtví , ani vypálené obce a súdne procesy sa vedú aj tak , však Pán rajtár ???
Lajci23
19.11.2018 06:54 | |
+2 -1
Ano a preto sme boli za svetom v technologiach 30 rokov pozadu ...nasi ludia by sa v zahranici uplatnili len ako pomocni robotnici ...tovar ci uz elektronika oblecenie alebo nabytok bol zastaraly a nebolo ho dostatok ...na zakladne veci sa stalo v radoch a boli nedostatkove ...v praci ludia chlastali kradli a zasivali sa ..
Augustus23
19.11.2018 06:12 | |
+1 -2
Reagovať
Aha postihnutá chrapač nemôže v práci chlastať a utekať cez ploty a "súdruhom" nepatrí všetko a študovať môžu aj deti disidentov a "nepísané" kto nekradne okráda svoju rodinu" je dnes trestný čin(teda aj keď to kvôli komunistickým dinosaurom celkom neplatí)a kto je proti špine-nezavrú ho čo??(aj keby niektorí súdruhovia radi mysliaca vačšina je proti)-Ste len úbožiaci-a nielen v peňaženke.
Lignum
19.11.2018 06:10 | |
+10 -3
Reagovať
Od roku 1940 do roku 1989 vzrástol počet Slovákov o 100ˇ% ...to sa nedalo dosiahnuť tak , žeby bolo obyvateľstvo a konkrétne rodina perzekuovaná !!!!! Slovensko bolo potravinove sebestačné , navyše rodiny na vidieku boli sebestačné !!!Mladí muži si uzatvárali rodiny hneď po základnej vojenskej službe vo veku 23 rokov , hnd dostávali stabilizačné nenávratné pôžičky a stabilizačné byty a mladomanželské pôžičky z ktorých sa im odpisoval dlh keď mali deti.Byty nedostávali len robotníci - dostávali ich aj učitelia, zdravotníci, vojaci, policajti a aj iné profesie potrebné pre hospodárstvo - napr. školník v škole , horári a pod. 30 roční ľudia - aj tí , ktorí stavali vlastné domy žili už väčšinou bez väčších dlhov , takže hovoriť o úrokových sadzbách je zavádzajúce , pretože teraz si beriete hypotéku na celý život a celý život ste rukojemníkom bánk !!!!!!Zadĺženosť obyvateľstva v minulom režime bola nulová!!!!!!!!!!!!
Odporúčame z TIVI.sk
Odporúčame z TIVI.sk
Aktuality.sk Kočnerova Threema Správy Prémiové čítanie Podcasty Šport TV program Počasie Horoskopy
Alexander
Luxusný športiak z firmy Slotovho priateľa prišiel o parkovaciu výnimku Aktuality.sk
Mikita daroval
Mikita daroval mozog na vedecké účely! Zistenia môžu pomôcť dôležitému výskumu
Spevák sa lieči
Gott bojuje s akútnou leukémiou: Volá si k sebe najbližších priateľov
Európske lídri
Prvé poprázdninové zasadnutie ministrov EÚ: Budú debatovať o právnom štáte v Maďarsku
Americký
Kavanaugh čelí novým obvineniam zo sexuálneho obťažovania: Trump sa ho zastáva
Fajčenie
Ďalší zákaz príchutí do e-cigariet: Usmernenie vydal newyorský guvernér
Sociorobot
Interaktívna výstava a virtuálna realita v Bratislave: Robot vás pomasíruje aj pozve na rande
Najvyššia
Tropická búrka Humberto zrejme zosilnie: Minie však Bahamy aj USA
Voting hand detail
Termín je jasný: Prezidentské voľby v Alžírsku sa uskutočnia 12. decembra
Peter Sagan.
Saganovi došli sily v krátkom stúpaní: V Monterale sa do špurtu nezapojil
Aktualizované
Odhady volebných výsledkov v Tunisku: Vedie okrajový kandidát Kajs Saíd
Pochodu sa
Foto
Srbská premiérka na pochode sexuálnych menšín: Dnes vysielame odkaz tolerancie
Na snímke tréner
Tréner volejbalistov prehovoril po prehre so Srbskom: Robíme veľa chýb, je to zlá vizitka