Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
pondelok 17. 6.
Adolf
22°C  Polooblačno  |  Bratislava
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
29.08.2018, 08:20 | Správy | Domáce správy

Diskusia: Pred 74 rokmi sa začala kľúčová udalosť našich dejín: Čo jej predchádzalo?

146 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
olo-olo
29.8.2018 21:56 | |
+1 -0
Reagovať
Niečo urobiť museli. Front by cez slovensko išiel. Do povstania boli zapojený členovia slovenskej vlády Čaatloš Zaťko.
quixilver19
29.8.2018 16:48 | |
+1 -1
Reagovať
1. prevahu mali nasi, pocetnu. a aj v terene. dokonca aj letecku. nemali jedine prevahu v tankoch a samohybnych delach. 2. povstanie bolo chaoticky a šlendriánsky zmanažovane, proste chaos.
quixilver19
29.8.2018 16:51 | |
+0 -1
nemci proti snp nasadili len 2.-3.-4. triedne jednotky, kdejaky odpad, regrutov este nevycvicenych, polnu policiu, ukrajinskych galičina ss a uchylnych teroristov z dirlewanger (co vsak boli nejakí pokojnejsí ako par dni predtym vo varšavskom povstani), tie jednotky by na fronte proti legalnej červenej armade/zapadnym spojencom nevydrzali ani jeden den priemerneho boja. a na nasich plne stacili ....
michalp1
29.8.2018 17:10 | |
+1 -0
"quixilver19" citujem :"tie jednotky by na fronte proti legalnej červenej armade/zapadnym spojencom nevydrzali ani jeden den priemerneho boja" neskutočne si ma pobavil :) :) :) Keď 16-17 roční chlapci z Hitlerjugend boli na Západnom fronte dlhodobo schopní odolávať niekoľkonásobnej presile aj vzdušnej prevahe....:):):) A naštuduj si niečo o Volkssturme a bojoch vo Východnom Prusku, ako boli schopní odolávať boľševikom....napr. Festung Breslau (Wroclaw )
quixilver19
29.8.2018 17:37 | |
+0 -1
breslau je vo vychodnom prusku? dohodneme sa, ja si nastudujem historiu a ty geografiu trdko. ale inak, stojim si za svojim. a ten volksturm? o tom rec nebola, ten proti snp nebol nasadeny, ale jeho bojove kvality by si si mohol dostudovat ty. a hitlerjugend? to skor, predsa len sa ti chalankovia nejako cvicili. no no. ale ak myslis diviziu ss hitlerjugend, nasadenu proti invazii v normandii, tak to boli legalni vojaci pozbierani z najlepsich jugendov z reichu do jednej legalnej divizie ss, od 17-20 rokov vsetko, ta bojovala dobre. ale inak, hitlerjugend ako takí, nasadení v bojoch na fronte proti ča a aj spojencom - tak to nebolo podla mna ani 20% kvality ako mali skusene legalne jednotky wehrmachtu a waffen ss. a co sa tyka slovenska, tak plati, co som pisal, proti snp nemci nasadili max "nemci proti snp nasadili len 2.-3.-4. triedne jednotky, kdejaky odpad, regrutov este nevycvicenych, polnu policiu, ukrajinskych galičina ss a uchylnych teroristov z dirlewanger (co vsak boli nejakí pokojnejsí ako par dni predtym vo varšavskom povstani)," plus dokonca niekde na zahori myjave aj nejakych ss hiwi tatarov, turkestancov, či čo kks.
michalp1
29.8.2018 17:49 | |
+1 -0
"quixilver19" Počúvaj blbetschek, Festung Breslau poznámka sa týkala Volkssturmu a Hitlerjugend, nie Východného Pruska. Hitlerjuged neboli ani 20% kvality podľa teba? HAHAHA :):):) No ty si ten povolaný aby si to hodnotil. Nenarážal som na to, že SNP potlačili menej kvalitné jednotky, ale na to, že si spochybnil bojovú hodnotu týchto nemeckých jednotiek.
quixilver19
29.8.2018 17:56 | |
+0 -0
pabl.b, šak čitaj po sebe: "o Volkssturme a bojoch vo Východnom Prusku, ako boli schopní odolávať boľševikom....napr. Festung Breslau (Wroclaw )" .... takže vychodne prusku, hm, hm. sice je to sliezsko, ale budiž ty kokos a este raz - hitlerjugend nemali ani 20% bojovej hodnoty ako frontoví vojaci wehrmacht a aj waffen ss. za tym si stojim. neubranili a neuhrali NIČ a volksturum to ešte menej, to bolo uplne fiasko goebelsa, adolfa a himlera.
michalp1
29.8.2018 18:03 | |
+0 -1
"quixilver19" Vysvetlil som somaárikovi z BA,ako som to myslel. Nevieš pochopiť, alebo nechceš, nevadí. Na posúdenie bojovej hodnoty týchto jednotiek sú tu povolanejší ako ty, veľký znalec II. WW, si na smiech a môžeš si stáť za čím chceš, ale radšej si sadni a stiahni si gate, keď budeš tlačiť....
quixilver19
29.8.2018 22:46 | |
+0 -0
takže ešte raz, podla teba hitlerjugendi a volksturm mali nejaku bojovu hodnotu. a mali by to potvrdit mne odbornici na ww2. no, človeče, aby si niekedy nebol prekvapeny, ked sa dozvies pravdu ohladom tychto. hehe. a cely wehrmacht, po lete 1944 uz kvalitativne nebol v podstate nič oproti predchadzajucemu obdobiu. posledne dobre sily zožrali invazia do normandie a bagration v blr. a uplne posledne kvalitnejsie vojska zbytocny pokus v ardenach v dec1944 ....
michalp1
29.8.2018 16:27 | |
+1 -0
Reagovať
Tá fotka nemá chybu. Čože mu to naliali v tej vinárni, že ho odnášajú.....? :)
michalp1
29.8.2018 16:25 | |
+1 -0
Reagovať
Cenzor nestíha, môj komentár sa musí schvalovať :)
alibaded
29.8.2018 15:40 | |
+1 -1
Reagovať
a zbabelí, priposratí farizejskí slovenskí ústavní činitelia ani raz v prejavoch nepovedali, že slováci povstali proti nemeckým fašistom a nemeckým okupantom. v ich prejavoch ani raz nepadlo slovo nemecko či nemec. to akože ľudia povstali proti marťanskému fašizmu? - pri 50-om výročí vpádu spojeneckých vojsk varšavskej zmluvy so slovkami rusko a rus problémy nemali!
alibaded
29.8.2018 15:41 | |
+1 -1
pri po s ra tí!
michalp1
29.8.2018 16:17 | |
+2 -1
"alibaded" Slovenskí ústavní činitelia nespomenuli ani vyvraždenie civilistov na etnickom princípe a to etnických NEMCOV v Sklenom, Veľkom Poli a Sklabini, ty kryptoboľševik. Pri okupácii aziatskými boľševickými hordami z Ruska v roku 1968 zahynulo 400 civilistov v Československu...!
olo-olo
29.8.2018 22:07 | |
+1 -0
Tu nie je problém či povstanie malo byť. Alebo nemalo byť. Ale ako sa strany na tom priživujú. ˇudajne by sme sme skončili ako porazený štát. Že národ povstal proti totalite. Chcel patriť do Europy. Hoci nás už západ dávno zaradil do sféry. A Beneš daroval územie.
teplejhnis
29.8.2018 12:26 | |
+9 -7
Reagovať
tí poniektorí partizáni poznásilňovali a okradli vica žien než nemci,hrdinovia ožralí
dzusoblok1000
29.8.2018 13:29 | |
+5 -4
...no mozno nieco na tom bude, ked sa dokazalo narodit take hov.no ako ty...tvoju babku v ktorej dedine pretiahli...?
zachvatcik144
29.8.2018 15:10 | |
+7 -2
to že k znásilňovaniu žien dochádzalo aj tvz. partizánmi je viac ako isté. Časť partizánov boli asociáli, ktorý mali na sväeomí rôzne trestné činy a útekom do hôr si zaisťovali slobodu.
zachvatcik144
29.8.2018 15:12 | |
+4 -2
Poznám prípad z môjho okolia, keď môjmu známemu na lazoch zabili dedka, znásilnili babku a po vojne ešte jeho rodinu za to šikanovali komunisti!
michalp1
29.8.2018 16:19 | |
+1 -1
"dzusoblok1000" Ty si zasa vulgárny džusík, minuli sa lieky? Správa adminovi už letí :)
emilka53
29.8.2018 11:46 | |
+6 -2
Reagovať
Proruskyodpad,keby si stal v rade, ako sest chlapcov 15 az 18 rocnych, ktorych nemci zastrelili v nasej dedine, lebo ich otcovia neodovzali zbrane, tak ny si bol po sra ty. O vojne a povstani vies makovy p r d. Ty si nikdy nejedol nakrajanu repu od hladu, ako moj otec v pracovnom tabore, ktory nikdy nebol komunistom. Co sa tyka toho odpadu, mas pravdu. Clovek je naozaj iba vesmirny odpad a aj sa nim po smrti stane. Sme iba chemia - nic viac.
proruskyodpad
29.8.2018 11:57 | |
+4 -5
a čo s tým mám akože ja? z čoho ma tu vôbec obviňuješ? podľa mňa si trošku mimo... a jednu radu ti dám, never každému profilu ako Ficovi alebo Mečiarovi, lebo potom to vyzerá, že si naivná a hlupučká
michalp1
29.8.2018 16:22 | |
+1 -1
"emilka53" S tými zbraňami predtým ich otcovia zabíjali civilistov vo Velkom Poli, len za to, že to boli NEMCI, ktorí tu žili niekoľko storočí? Myslíš ten prípad?
dzusoblok1000
29.8.2018 11:12 | |
+8 -7
Reagovať
...neviem, ci dnes vo verejnopravnych mediach vobec spomenu , aky je den, ci nejakym dokumentom-filmom ho vobec pripomenu , lebo z roka na rok sa zapadny potkan viac a viac snazi za pomoci svojich havloidnych, zapredanych odj.ebkov, aby sa toto obdobie vytratilo z mysle hlavne nasej mladeze...prozapadna "goebbelsova" propagana frci na plane obratky a v skolach sa deti ucia , ze rus-osloboditel bol okupant a okupant-fasista osloboditel....chce se mi z toho blejt ...
floki101
29.8.2018 11:37 | |
+6 -6
STV 2 vysiela dokument s nazvom NEZNAMI HRDINOVIA je to dokument o posobeni americkych letcov na slovensku cize mas pravdu, uctievame si tu americkych hrdinov ktori nam nijako nepomohli...
vlku7027
29.8.2018 11:06 | |
+2 -5
Reagovať
to je jedno co jej predchadzalo.........bola taka doba. dnes je doba taka ze usa sa strkaju, ako varecha do ryty do kazdeho statu na zemi.....ozaj a co predchadzalo tejto invazii?
quixilver19
29.8.2018 16:49 | |
+0 -0
čina vo svojom priestore sa nestrka? rusko vo svojom sa nestrka? to vies, to je politika velmoci, co my nikdy nebudeme, akoze nase slovensko.
Tankman12
29.8.2018 10:46 | |
+1 -8
Reagovať
PRORUSKY ZKAPINAJU IBA ZVERY AKO TY.
Odporúčame z TIVI.sk
Odporúčame z TIVI.sk
Aktuality.sk Správy Podcasty na Aktuality.sk Šport TV program Počasie Horoskopy
Jadrová
Kauza Mochovce: Sicílska firma neplatí faktúry za milióny, čo môže ohroziť kolaudáciu Aktuality.sk
Najčítanejšie
3h
24h
Nehoda si
Vážna nehoda autobusu: Havária si vyžiadala 18 mŕtvych a desiatky zranených
Ján tvrdí,
Hrozivé stretnutie, po ktorom bral Ján nohy na plecia: Vypustil niekto na Slovensku najjedovatejšieho plaza sveta?
Viac ako 100
Foto
Slovensko bičovali búrky a silný vietor: Hasiči zasahovali pri viac ako 60 prípadoch
V Argentíne a Uruguaji obnovili dodávky elektriny: Úrady vyšetrujú dôvod obrovského výpadku
Andrea Verešová
Foto
Verešová poslednýkrát predvádzala plavky: Pri detailnom pohľade na jej rozkrok sa budú červenať aj chlapi
Tento rok Tichý
Úrady nemajú kam dávať rekordné množstvo uhynutých veľrýb: Netradičná prosba na ľudí
Slovenský
Sabbatini si na treťom major turnaji sezóny polepšil o päť priečok
Volejníčkovú (†
Repeťáčka Volejníčková († 66) sa trápila pre ťažkú životnú ranu: Zabilo ju zlomené srdce?
Black and white,
Oslava promócie sa zmenila na krviprelievanie: Streľba si vyžiadala jednu obeť a niekoľko zranených
Svitana  ukázal
Foto
Svitana opäť maká aj ako hokejbalista: Chcem medailu pre syna Olivera
Doterajší parťáci
Svadba bola Ficovi prednejšia ako inaugurácia: Prekvapí vás, na koho slávnostný deň zavítal
Sokol myšiar
Keď na začiatku jari inštalovali búdky na stožiare, netušili, čo bude nasledovať: Pohľad dovnútra ich potešil!