Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
17.02.2020, 00:00 | PR články
PR článok

Krutý syndróm vyhorenia: Tu je 6 trikov, ako mať svoje nervy pod kontrolou!

Naplnený diár celý týždeň od rána do večera, práca 10 a viac hodín, žiadny čas na relax a strata nadšenia zo života: Je vám to povedomé? Možno ste na prahu vyhorenia.

Aj keď to často nie je ľahká úloha, ale chronickému stresu a vyhoreniu sa dá vyhnúť. Môže pomôcť strava, pohyb či ukončenie toxických vzťahov.

Syndróm vyhorenia alias energetická kríza

Tento stav nastáva vtedy, keď človek obetuje všetko práci, a to aj to najdôležitejšie: svoj čas. Rodina, priatelia, koníčky, všetko ide bokom na úkor “pracovného poslania”. Vyhorenie prichádza, keď sa očakávania nenapĺňajú a človek začne mať pocit, že aj napriek najväčšiemu úsiliu nedokáže vyhovieť všetkým požiadavkám. Dostaví sa nespokojnosť, poruchy spánku, pamäte, zníženie sebadôvery.

To, čo bolo na začiatku hnacím motorom - motivácia, sa začína postupne vytrácať. Dôležité je včas rozpoznať signály a neignorovať varovania, že niečo nie je v poriadku:
● strácate radosť zo stretnutia s rodinou, priateľmi,
● prežívate pocity prázdnoty,
● máte problémy so spánkom,
● prežívate nechuť ísť do práce,
● máte myšlienky, že vaša práca začína strácať zmysel,
● začínate pociťovať zdravotné ťažkosti ako bolesti hlavy alebo chrbta.

Ako účinne bojovať proti vyhoreniu?

Budovanie nových návykov znamená dostať sa na dobrú cestu k prelomeniu energetickej krízy.

#1 Obmedzte množstvo času s negatívnymi ľuďmi

Negatívni ľudia vás môžu svojimi myšlienkami a názormi ťahať “dole”, čo môže mať za následok zmeny nálad, podráždenie a pocity vyčerpania. Niekedy si ani len neuvedomíte, že ste súčasť toxického vzťahu - a že kontakt s takou osobou vám spôsobuje stres.

#2 Jedzte vyváženú stravu

Človek pod stresom často siaha po strave “príliš bohatej” na tuky a cukry, čo môže znamenať ďalšie problémy v budúcnosti, a nielen tie zdravotné.

Tip: Bylinky proti stresu
Do svojej stravy pokojne zaraďte aj dary prírody, ktoré sú schopné pomôcť vám nájsť duševnú rovnováhu, ako napríklad medovku lekársku alebo ľubovník bodkovaný. Môžete si z nich pripraviť bylinkový čaj na ukľudnenie.
Spolu s valeriánou lekárskou ich nájdete aj v tabletkách na prírodnej báze Zerex Zenaden. Tie priaznivo vplývajú na duševné zdravie, relaxáciu a kognitívne funkcie.

#3 Zachovajte si dobré spánkové návyky

Správna dĺžka a kvalita spánku vám pomôžu zbaviť sa únavy a načerpať dostatok energie do ďalšieho dňa.

Tip: Bylinky pre lepší spánok
Zo začiatku môže byť ťažké “zaliezť” do postele už o desiatej večer a stráviť spánkom celých 8 hodín. So zaspávaním vám môžu pomôcť bylinky: medovka lekárska, valeriána lekárska, mučenka pleťová - podporujú duševné zdravie, relaxáciu, napomáhajú zdravému spánku.

#4 Venujte sa cvičeniu

Budovanie a rozvoj tela vám pomôže aj s produkciou hormónov, ktoré sa postarajú o vašu lepšiu náladu a spokojnosť. Nemusí ísť hneď o crossfit ani hodiny kardia. Kľudne stačí, ak si na aktivitu vyčleníte aj polhodinu denne.

#5 Rozvrhnite si denné aktivity

Okrem práce sa nezabudnite venovať rodine, priateľom, rozvoju tela aj ducha. Každý deň si vyhraďte čas na oddych aj zábavu.

#6 Vyskúšajte doplnky stravy na stres

Je dôležité starať sa o duševné zdravie a bojovať proti stresu na všetkých frontoch. Ak na sebe naozaj pociťujete vplyvy stresu, skúste do stravy zahrnúť vitamíny C a B6, a L-tryptofán. Ide o aminokyselinu, ktorá zvyšuje syntézu serotonínu a pomáha navodiť ukľudnenie. Najjednoduchšie je v tomto prípade siahnuť po doplnkoch výživy, ktoré v sebe spájajú silu dôležitých vitamínov, upokojujúcich byliniek a L-tryptofánu. Takéto výživové doplnky nájdete voľne dostupné aj v online obchode Zerex.

Diskusia / 0
Súvisiace články:
Autor: PR článok
X

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania... Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov .

Odporúčame z TIVI.sk
Odporúčame z TIVI.sk
Motocyklista jazdil bez prilby, bez povolenia a pod vplyvom alkoholu.
Opitý Bratislavčan jazdil na motocykli bez prilby: Keď ho policajti zastavili, dozvedeli sa zarážajúcu správu
Žena s rúškom kráča okolo názvu ukrajinskej metropoly v Kyjeve.
Ukrajina má 45 úmrtí na koronavírus: Podľahla mu aj členka armády
Epidemiológ Rastislav Maďar je poradcom ministra zdravotníctva ČR pre COVID-19.
Epidemiológ Rastislav Maďar: Populácia sa musí premoriť, aby sme získali protilátky
Izraelský zdravotník v ochrannom odeve robí výter z úst ultra-ortodoxnému Židovi.
V Izraeli po sviatku vzrástol počet nakazených: Na ten najbližší budú opatrenia oveľa prísnejšie
Veronika Remišová
Aktualizované
Slovensko vyhlásilo prvú výzvu z eurofondov na boj s koronavírusom: 13 miliónov eur pre zdravotníkov, hasičov a záchranárov
Jack Wilshere (vpravo)
Frustrovaný futbalista: Pri tréningu takmer dolámal vlastnú manželku
Britský premiér Boris Johnson.
Nakazený britský premiér leží na JIS-ke medzi najvážnejšími prípadmi: Potrebuje pľúcnu ventiláciu?
Policajti pri kontrole opatrení v Budapešti.
Rekordný nárast prípadov v Maďarsku: Koronavírus sa objavil už vo dvoch domovoch dôchodcov
Otrasné video je namierené  proti bulvárnym novinárom.
Elánisti a ich nechutný videoklip plný násilia: Vyviazli bez trestu!
Apríl 2020 - Monika testuje pacientov na prítomnosť vírusu SARS-CoV-2 vo vyšetrovacích kontajneroch pred nemocnicou
Delia ich generácie, no rozhodli sa pomáhať: Lekárky Valéria a Monika, ktoré bojujú s koronavírusom
Miroslav Šatan vyzval mladých hokejistov, aby sa zapojili do výzvy.
Kovboj Šatan vyzval mladých hokejistov: Natočte video ako ja!
Hasiči  zasahujú pri rozsiahlom požiari rúbaniska v časti lesa v katastri Oščadnice.
Požiar v Oščadnici likvidujú už 24 hodín: Prácu hasičom komplikuje vietor