Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
17.02.2020, 00:00 | PR články
PR článok

Krutý syndróm vyhorenia: Tu je 6 trikov, ako mať svoje nervy pod kontrolou!

Naplnený diár celý týždeň od rána do večera, práca 10 a viac hodín, žiadny čas na relax a strata nadšenia zo života: Je vám to povedomé? Možno ste na prahu vyhorenia.

Aj keď to často nie je ľahká úloha, ale chronickému stresu a vyhoreniu sa dá vyhnúť. Môže pomôcť strava, pohyb či ukončenie toxických vzťahov.

Syndróm vyhorenia alias energetická kríza

Tento stav nastáva vtedy, keď človek obetuje všetko práci, a to aj to najdôležitejšie: svoj čas. Rodina, priatelia, koníčky, všetko ide bokom na úkor “pracovného poslania”. Vyhorenie prichádza, keď sa očakávania nenapĺňajú a človek začne mať pocit, že aj napriek najväčšiemu úsiliu nedokáže vyhovieť všetkým požiadavkám. Dostaví sa nespokojnosť, poruchy spánku, pamäte, zníženie sebadôvery.

To, čo bolo na začiatku hnacím motorom - motivácia, sa začína postupne vytrácať. Dôležité je včas rozpoznať signály a neignorovať varovania, že niečo nie je v poriadku:
● strácate radosť zo stretnutia s rodinou, priateľmi,
● prežívate pocity prázdnoty,
● máte problémy so spánkom,
● prežívate nechuť ísť do práce,
● máte myšlienky, že vaša práca začína strácať zmysel,
● začínate pociťovať zdravotné ťažkosti ako bolesti hlavy alebo chrbta.

Ako účinne bojovať proti vyhoreniu?

Budovanie nových návykov znamená dostať sa na dobrú cestu k prelomeniu energetickej krízy.

#1 Obmedzte množstvo času s negatívnymi ľuďmi

Negatívni ľudia vás môžu svojimi myšlienkami a názormi ťahať “dole”, čo môže mať za následok zmeny nálad, podráždenie a pocity vyčerpania. Niekedy si ani len neuvedomíte, že ste súčasť toxického vzťahu - a že kontakt s takou osobou vám spôsobuje stres.

#2 Jedzte vyváženú stravu

Človek pod stresom často siaha po strave “príliš bohatej” na tuky a cukry, čo môže znamenať ďalšie problémy v budúcnosti, a nielen tie zdravotné.

Tip: Bylinky proti stresu
Do svojej stravy pokojne zaraďte aj dary prírody, ktoré sú schopné pomôcť vám nájsť duševnú rovnováhu, ako napríklad medovku lekársku alebo ľubovník bodkovaný. Môžete si z nich pripraviť bylinkový čaj na ukľudnenie.
Spolu s valeriánou lekárskou ich nájdete aj v tabletkách na prírodnej báze Zerex Zenaden. Tie priaznivo vplývajú na duševné zdravie, relaxáciu a kognitívne funkcie.

#3 Zachovajte si dobré spánkové návyky

Správna dĺžka a kvalita spánku vám pomôžu zbaviť sa únavy a načerpať dostatok energie do ďalšieho dňa.

Tip: Bylinky pre lepší spánok
Zo začiatku môže byť ťažké “zaliezť” do postele už o desiatej večer a stráviť spánkom celých 8 hodín. So zaspávaním vám môžu pomôcť bylinky: medovka lekárska, valeriána lekárska, mučenka pleťová - podporujú duševné zdravie, relaxáciu, napomáhajú zdravému spánku.

#4 Venujte sa cvičeniu

Budovanie a rozvoj tela vám pomôže aj s produkciou hormónov, ktoré sa postarajú o vašu lepšiu náladu a spokojnosť. Nemusí ísť hneď o crossfit ani hodiny kardia. Kľudne stačí, ak si na aktivitu vyčleníte aj polhodinu denne.

#5 Rozvrhnite si denné aktivity

Okrem práce sa nezabudnite venovať rodine, priateľom, rozvoju tela aj ducha. Každý deň si vyhraďte čas na oddych aj zábavu.

#6 Vyskúšajte doplnky stravy na stres

Je dôležité starať sa o duševné zdravie a bojovať proti stresu na všetkých frontoch. Ak na sebe naozaj pociťujete vplyvy stresu, skúste do stravy zahrnúť vitamíny C a B6, a L-tryptofán. Ide o aminokyselinu, ktorá zvyšuje syntézu serotonínu a pomáha navodiť ukľudnenie. Najjednoduchšie je v tomto prípade siahnuť po doplnkoch výživy, ktoré v sebe spájajú silu dôležitých vitamínov, upokojujúcich byliniek a L-tryptofánu. Takéto výživové doplnky nájdete voľne dostupné aj v online obchode Zerex.

Diskusia / 0
Súvisiace články:
Autor: PR článok
X

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania... Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov .

Odporúčame z TIVI.sk
Odporúčame z TIVI.sk
Petter Northug
Olympijský víťaz Petter Northug robí v karanténe čudné veci: Radšej lyžuj! odkazujú mu fanúšikovia
Some people protected by a medical mask wait in line to buy groceries in a shop in the northern Rome
Foto
Vizuálna pomôcka na bezpečný odstup, akú ste ešte nevideli: Floridské úrady to zaklincovali
Rakúsky kancelár Sebastian Kurz
Začne Rakúsko uvoľňovať opatrenia v boji proti koronavírusu? Podľa Kurza to závisí od jednej veci
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podozrivo nízky počet prípadov koronavírusu napriek väčšiemu testovaniu: Prečo máme tak málo nakazených?!
Miroslav Marček pred súdom defi nitívne povedal, že je vinný a že práve on strieľal v dome vo Veľkej Mači.
Právny zástupca Zlatice Kušnírovej o Marčekovi: Namieste je iba jeden trest
Poslanec Robert Fico
Aktualizované
Sprístupňovanie dát operátormi: Smer-SD podá podnet na Ústavný súd
Záber policajtov z centra Budapešti.
Maďarská vláda zverejnila ďalšie opatrenia pre stav núdze: Policajtom sa posilnia právomoci
V Levoči vyhlásili mimoriadnu situáciu v súvislosti so zosuvom svahu.
Foto
V Levoči vyhlásili mimoriadnu situáciu: Zosuv svahu!
Vrchol pandémie v Poľsku nastane v máji alebo v júni (ilustračné foto).
Poľsko sa pripravuje na vrchol pandémie: Vláda vyčleňuje v nemocniciach špeciálne oddelenia
Mobilné odberové miesto na ochorenie COVID-19.
Aktualizované
Prvý nakazený v rómskej osade: Muž sa dvakrát vrátil z Anglicka!
Šarapovová býva v luxusnej vile.
Foto
Chcete si dohodnúť rande so Šarapovovou? Zverejnila svoje telefónne číslo!
O domácom násilí sa obetiam hovorí ťažko.
Pandémia priniesla hrozivý nárast domáceho násilia: Výzva pre všetky vlády od generálneho tajomníka OSN