„Predajca v e-maile zákazníčke argumentoval obchodným poriadkom, podľa ktorého majú právo zrušiť kúpno-predajnú zmluvu v prípade, že pri tovare je zjavne uvedená zlá cena,“ povedala pracovníčka Datartu Martina Sládková. Tento bod zmluvy však poukazuje aj na to, že toto neplatí v prípade, ak je tovar označený výpredajom či inou zľavovou akciou, čo Michaelou zakúpený tovar bol.
Do redakcie sa ozvali viacerí zákazníci z Liptova, ktorí poukázali na zvláštne konanie elektronického gigantu. Ľudia sa hnevajú, že teraz nemôžu vedieť, či je tovar skutočne v akcii, aj keď je ako akcia označený.„Z môjho účtu na stránke e-shopu dokonca položku chladničky z objednávky vymazali, ako keby „akože“ nikdy neexistovala, pretože inokedy, ak sa nejaká objednávka ruší, tak sa nikdy nevymazávajú položky, ale uvedie sa k nej informácia, že bola zrušená,“ dodala Michaela. Rozčarovaní zákazníci sa už s podnetom obrátili na Slovenskú obchodnú inšpekciu.Má nárok na elektrospotrebič?
Podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) v tomto prípade išlo o výrazne nízku cenu. „Nie je dôvodné očakávanie tak nízkej ceny vôbec na mieste. Každý vnímavý spotrebiteľ musí vidieť, že ide o nereálnu cenu. Je na mieste aj zrušenie objednávky zo strany predajcu,“ uviedla hovorkyňa SOI Danuša Krkošová. Podľa právnika predajca od zmluvy odstúpiť pravdepodobne nemal.
„Na to, aby mohol odstúpiť, musí nastať nejaká skutočnosť, ktorú predpokladá zákon alebo dohoda medzi kupujúcim a predávajúcim. Takáto skutočnosť nenastala, no záleží na konrétnych dohovoroch v obchodných podmienkach,“ uviedol advokát Slavomír Slávik. Podľa neho o tomto spore by musel napokon rozhodnúť súd.