Jej majitelia vychádzajú v ústrety pri vyšetrovaní, no komentovať to, čo sa stalo, už nechcú. Vodič Ján Bartko († 64), ktorý sedel v osudnom okamihu za volantom, mal podľa nich zdravotné testy. Dopravný analytik Ján Bazovský však tvrdí, že šoféri v dôchodkovom veku by nemali jazdiť na diaľkových linkách.
Polícia v prepravnej spoločnosti Mostarko skúmala potrebnú dokumentáciu k autobusu, ale aj k vodičom, ktorí mali doviezť turistov na rekondičný pobyt do chorvátskych Vodíc. Autobus bol v dobrom technickom stave. Vodiči boli skúsení, no Ján Bartko bol už v dôchodkovom veku. „Bol v dobrom zdravotnom stave, absolvoval aj psychotesty,“ povedala jeho manželka.
Podľa dopravného analytika Jána Bazovského by však vodiči v dôchodkovom veku nemali jazdiť na dlhších trasách. „Fyzické aj psychické vlastnosti u vodičov sú individuálne. Pri diaľkových linkách, ktoré sa väčšinou idú po diaľnici, šofér väčšinou pozerá len dopredu a nemusí vykonávať žiadne činnosti, ktoré by ho neustále držali v strehu.
Vek vodičov autobusu na dlhšie trasy by mala upravovať legislatíva. Zatiaľ to tak nie je. Je to na zodpovednosti prepravnej spoločnosti,“ dodal Bazovský. Podľa neho by vodiči v takom vysokom veku mohli byť skôr nasadzovaní v prímestskej doprave.