Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
07.08.2019 09:59 | Správy | Domáce správy | Bratislava

Magistrát sľubuje vybudovať trasy pre bajkerov: Za 3 roky má v Bratislave pribudnúť 25 km cyklotrás

Dodržia slovo? Bicykel sa stáva v hlavnom meste čoraz obľúbenejším dopravným prostriedkom. Nepribúdajú však len cyklisti, ale aj autá na cestách.

Magistrát preto plánuje investovať do opráv a údržby cyklotrás poriadny balík a chce vybudovať desiatky kilometrov nových úsekov, čím by sa mala zvýšiť bezpečnosť aj komfort cyklistov. Podarí sa Vallovmu tímu naplniť sľuby o pripravovaných cyklotrasách?

Podľa hovorcu mesta Petra Bublu žiadny plán na budovanie cyklotrás v minulosti neexistoval a projekty sa nepripravovali systematicky. „Radi by sme naplnili zámer vybudovať v horizonte nasledujúcich troch rokov 25 kilometrov cyklotrás. Väčšinu stavieb očakávame v rokoch 2021 - 2022,“ prezradil hovorca a dodal, že mesto pracuje aj na projektovaní ďalších cyklistických trás. „Vybrali sme 17 úsekov s dĺžkou približne 2 až 8 km, ktoré dokopy merajú viac ako 70 km a prepojili by jednotlivé mestské časti s centrom a navzájom aspoň jednou bezpečnou trasou,“ doplnil Bubla.

Chýba spojenie s centrom

 

Prezident Cyklokoalície Daniel Ďuriš uviedol, že oficiálne údaje síce uvádzajú približne 100 kilometrov cyklotrás. „Započítavajú tam však aj turistické trasy v lesoch a trasy popri vodných tokoch. Ak hovoríme iba o dopravných, oddelených cyklotrasách v meste, ich dĺžka je od niekoľko kilometrov až po desiatky kilometrov - trasy ako na Štúrovej ulici, Starom moste, Trenčianskej ulici a podobne,“ uviedol Ďuriš.

Viaceré mestské časti, ako sú Ružinov, Nové Mesto, Rača či Karlova Ves, nemajú plynulé spojenie s centrom mesta oddelenou cyklotrasou. „Práve spojenie mestských častí s centrom bezpečnými oddelenými cyklotrasami považujeme za kľúčové,“ uzavrel Ďuriš.

 

Niekde sú cyklotrasy zbytočné

Ján Bazovský, dopravný analityk

- Oveľa ťažšie ako vybudovať cyklochodníky je vybrať vhodné trasy tak, aby čo najmenej ohrozili premávku a bezpečnosť cyklistov. Nie každá cesta je však vhodná pre cyklodopravu a snaha o prepojenie mesta za každú cenu môže spôsobiť viac problémov ako úžitku. Niekde sú zbytočné, keďže cyklistov u nás nie je toľko, aby im nutne museli vyhradiť pruh na každej ceste. Je to skôr módny trend.

 

Plánované cyklotrasy:

1. trasa R13: 8 km

(Kollárovo nám. - Hečkova)

 

2. trasa R14: 4 km

(Kollárovo nám. - Odborárska)

 

3. trasa R16: 5,5 km

(Kamenné nám. - Astronomická)

 

4. trasa R17: 4,5 km

(Kamenné nám. - Prievoz)

 

5. trasa R20: 2,5 km

(Hlavná stanica - Stanica Nivy)

 

6. trasa R34: 2 km

(Trnavské mýto - Riazanská)

 

7. trasa R41: 4 km

(Devínska cesta - Harmincova)

 

8. trasa R47: 6 km

(Prístavný most - Dvojkrížna)

 

9. trasa R48: 2 km

(Jantárová - Dolnozemská)

 

10. trasa R52: 6,5 km

(Patrónka - Bory)

 

11. trasa R55: 2,5 km

(Tomášikova - IKEA)

 

12. trasa O2: 3,5 km

(Rybné nám. - Račianske mýto)

 

13. trasa O3: 2,5 km

(Most Apollo - Trnavské mýto)

 

14. trasa O4: 2,3 km

(Račianska - Trenčianska)

+ 3 km

(Dolnozemská - Petržalské korzo)

 

15. trasa O5: 5,5 km

(Most Lafranconi - Podkolibská)

 

+ 7,5 km

(Račianska - Malý Dunaj)

 

Spolu: 71,8 km (z toho 25 km do konca roka 2022)

 

Rozpočet mesta na cyklotrasy:

Bežná údržba - 260 000 eur 
(opravy, údržba cyklotrás, informačné tabule, cyklostojany)

Investície - 1 413 669 eur

Spolu - 1 673 669 eur

 

Z toho:
Dokončenie cyklotrasy Starohájska (zač. r. 2018) - 150 000 eur

Pokračovanie projektu Bikesharing - 150 000 eur

Rekonštrukcia existujúcich cyklochodníkov - 372 000 eur

Kapitálové výdavky na cyklotrasu Pri mlyne - 241 669 eur

Príprava projektovej dokumentácie - 500 000 eur

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: Nový Čas, sla, gh

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Pestovatelia zo sadu Dobrý ježko zachraňovali úrodu.
Abnormálne teploty zamávali s prírodou: Spozorované úkazy spravia farmárom vrásky na čele
Vo vozidle museli vysať zeminu, zvyšky jedla aj iné nečistoty
Foto
Veľký test vysávačov do auta! Ktorý sa najviac oplatí? Tu sú výsledky
Kréta je obľúbenou dovolenkovou destináciou Slovákov.
Na gréckom ostrove prebieha najväčšie cvičenie: Desivý scenár!
Aerial drone view of Ruoholahti area, summer, sunset in Helsinki city
Tento jav v Helsinkách už neočakávali: Hovoria tomu takatalvi
(ilustr. foto)
Debatu o konci hazardu sprevádzali emócie: Poslanci schválil úplný zákaz pôsobenia herní a kasín
Americký prezident Joe Biden.
Američania to spravili a nik si to ani nevšimol: Skladujú to v Poľsku a v Nemecku
(ilustračné foto).
V Trenčíne zasahovali hasiči: Havária dvoch áut si vyžiadala troch zranených
Bez výskumu bývalej profesorky z Newnham College Sally Waughovej by bol prínos študentiek zabudnutý.
Zistenie prepíše učebnice dejepisu: Takáto je PRAVDA o prelomení Enigmy!
Železničná výpravkyňa si zarobila na problém.
Kupujete si lístok na vlak cez internet? Poponáhľajte sa! V tieto dni to nepôjde
Legendárneho Vémolu stopli zdravotné komplikácie.
Karlos Vémola lieta v problémoch: Je to vážne, rieši to polícia!
Radoslava obvinili z obzvlášť závažného zločinu vraždy vlastného syna.
Foto
Radoslav obvinený z vraždy syna Samuela († 19): Tri dni triezvel a na súde stratil reč
Putin s portrétom otca počas pochodu v roku 2016.
Pochod, ktorého sa zúčastnil aj Putin, tento rok nebude: Narástli obavy!