Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
piatok 18. 10.
Lukáš
9°C  Hmla  |  Bratislava
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
07.03.2019, 13:30 | Tip od Vás | Slovensko

Július tesne pred šesťdesiatkou pracoval vo Volkswagene 2 mesiace: Prečo som musel skončiť!

Július Kovács (59) prešiel viacerými zamestnaniami a hoci má doktorát z geofyziky, nebránil sa žiadnej práci. Pred niekoľkými rokmi dokonca pracoval ako robotník v Anglicku.

Podmienky boli tvrdé, ale zarobil trikrát viac ako u nás. Keď sa vrátil na Slovensko, zamestnal sa ako montážnik chladičov a neskôr cez pracovnú agentúru nastúpil do Volkswagenu (VW) v Bratislave. Lenže tam sa dlho neohrial. Po dvoch mesiacoch s ním ukončili pracovný pomer.

Fotogaléria
4
fotiek v galérii

Spočiatku všetko išlo podľa plánu. Július Kovács (59) absolvoval pohovor v agentúre a podpísal zmluvu. Potom ho čakal tréning. „Stopkami merali čas, za ako dlho niečo zašraubujeme. Keď nás zobrali do výroby, zistil som, že mám takzvaný takt - za nejakú minútu a dvadsať sekúnd musím vykonať štyri až päť operácií,“ začína svoje rozprávanie Kovács.

Za osemhodinovú zmenu, keď mal jednu 10-minútovú a jednu 20-minútovú prestávku, musel zmontovať asi 200 skiel a zanitovať 355 kusov elektroniky - všade išli štyri nity. „Podľa mňa je práca zle znormovaná. Normy sú nastavené tak, aby ich ledva stíhali 30-roční mladici. Nielen mňa, ale všetkých práca vyšťaví, ešte aj zohýbať sme sa museli podľa pravidiel,“ tvrdí Kovács.

Každý nový výrobný zamestnanec absolvuje podľa Volkswagenu zaškolenie v tréningovom centre. „Predpokladom na výkon povolania sú manuálne zručnosti a je na zvážení každého jednotlivca, či je práca vo výrobe pre neho vhodná,“ reaguje hovorkyňa Volkswagenu Slovakia Lucia Kovarovič Makayová.

Dvojmesačná Otvoriť galériu

Bol som na rane medzi prvými

Július tušil, že jeho miesto vo fabrike je v ohrození. „Povedali nám, že sa musíme snažiť, lebo budú prepúšťať 3 000 ľudí. Prví pôjdu tí, ktorí majú dohodu, potom agentúrni,“ povedal. Podľa neho ako agentúrny zamestnanec so slabými výsledkami bol na rane medzi prvými. Najstaršia automobilka na Slovensku totiž nedávno ohlásila úpravu pracovných zmien.

Časť personálu nasadí v sesterských závodoch, ďalší sa vrátia do Maďarska. „Popritom plánujeme selektívne predlžovať zmluvy na určitý čas a reštriktívnejšie nasadzovať agentúrnych zamestnancov,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti. Július od práce v automobilke očakával viac. Tvrdí, že mu sľúbili 850 eur v hrubom, takže s náborovým príspevkom čakal tisícku v hrubom. Nakoniec mu prišlo 700 eur. „Bola to zaujímavá skúsenosť, ale už by som sa tam nikdy nevrátil,“ dodáva bývalý zamestnanec.

Iba číslo?

Júliusa Kovácsa zarazil aj fakt, že nie je človek, ale číslo. Ak si niekto zabudol kartičku, musel vedieť svoje osobné číslo. Keď chcel vrátiť šaty pod svojím menom, pracovníčka trvala na čísle. „Musel som vyjsť von, zistiť číslo a opäť čakať, kým prídem na rad. Nechápem, prečo mi ho automaticky nedali na vstupnú kartu,“ čuduje sa bývalý zamestnanec.

Spoločnosť reaguje, že má viac ako 13 700 zamestnancov, a preto pri identifikácii okrem mena využíva aj osobné číslo. „Často sa stretávame s menovcami a týmto spôsobom zároveň predchádzame prípadným nedorozumeniam,“ konštatovala Lucia Kovarovič Makayová.

Diskusia / 375
Súvisiace články:
Autor: gh, Nový Čas
X

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou Ringier Axel Springer Slovakia, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 00 678 155, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 19/B na účely spätného kontaktovania ... Viac informácií k ochrane osobných údajov nájdete tu.

Odporúčame z TIVI.sk
Odporúčame z TIVI.sk
Aktuality.sk Správy Ťažký týždeň s J. Gorduličom Podcasty Prémiové čítanie Šport TV program Počasie Horoskopy
Verejné protesty
Komentár Daga Daniša: Kto je za únikom nahrávky Gorily Aktuality.sk
Alexej Zenowitz
Na spor Košíc s parkovacou firmou EEI doplácajú vodiči: Nevieme, komu máme platiť parkovné
Primátor hlavného
Ambiciózny plán hlavného mesta: Ako chce Vallo zohnať 2 000 nájomných bytov?
Ruský prezident
Veľké vojenské cvičenie: Rusko testovalo rakety pre jadrové hlavice
Prezident Donald
Americký prezident má problém: Trumpovu vládu opúšťa ďalší minister
Turecký vojak
Sýrski Kurdi súhlasia s prímerím: Dúfajú, že paľba Turkov po 9 dňoch skončí
Holandský statok
Zvrat v prípade rodiny väznenej v pivnici: Na statku našli obrovskú hotovosť
Vyčerpaní
V okolí gréckych ostrovov je rušno: Za pár hodín tam vyzdvihli stovky migrantov
Americký
Hovorca Bieleho domu to priznal: Pravý dôvod, prečo Trump stopol pomoc pre Ukrajinu
Nemecká
Nemecká kancelárka predstúpila pred novinárov: Čo povedala Merkelová k dohode o brexite?
Český prezident
Zeman sa tvrdo pustil do Turecka: Nemali by byť členmi EÚ!
peshmerga
Masaker v Líbyi: Ozbrojenci postrieľali rodinu vrátane troch detí
1953: Kubánska
Prerazila aj napriek vážnemu hendikepu: Zomrela legendárna kubánska primabalerína († 98)