Z dnešného pohľadu ide o veľmi šťastné rozhodnutie, veď mysteriózny triler rozprávajúci o záhadnom miznutí ľudí na Tribeči doslova pobláznil Slovensko.
Vraj ste očakávali, že na Trhlinu príde do kín maximálne 30 000 divákov, no doteraz ich bolo už vyše 235 000. Ako ste sa mohli takto zmýliť?
My sme sa nezmýlili, zmýlil sa distribútor. (smiech) Ide tu o úzko žánrovú vec, kde sa pracuje so strachom, a nie všetci ľudia sa v kine radi boja. Asi sa trochu nekalkulovalo s tým, aký fenomén je kniha Joža Kariku, podľa ktorej sme točili. Neskôr preto distribútor to číslo zvýšil a povedal, že ak by prišlo 70 000 ľudí za celé premietanie, bude to obrovský úspech. Je to totiž veľké číslo na film takéhoto žánru.
Možno sa nekalkulovalo ani s tým, že fenomén je nielen kniha, ale aj samotná záhada okolo Tribeča, nie?
Až kniha urobila z Tribeča záhadné miesto pre masy. Až po jej prečítaní začali ľudia v túžbe po niečom mystickom navštevovať tento kút Slovenska.
Nie je vám ľúto, že rozpočet na film - 600 000 € - bol skôr televízne skromný? Možno keby ste vedeli, koľko ľudí príde do kina, mohli ste mať k dispozícii viac financií.
Celá stratégia bola myslená úplne inak. Pôvodne to nemal byť film, ale televízna miniséria, preto do toho Jojka investovala. Ale keďže sme tomu projektu verili, dali sme do toho aj vlastné peniaze a mohlo to ísť tiež do kín. Dôležité je, že to uvidí viac ľudí a aj televízia môže prísť na to, že keď investuje peniaze do nejakého svojho produktu, tak sa jej môžu vrátiť a navyše im zostali aj tri diely minisérie. Keby sme od začiatku vedeli, že z toho chceme vytvoriť film, celé by sme to inak pripravovali, no nemyslím si, že by sme na audiovizuálnom fonde uspeli a získali peniaze na takýto špecifický projekt.