Nový Čas a motoristický magazín AUTO BILD vám prinášajú prehľad o tom, čo v súčasných vozidlách vodiči skutočne chcú mať.
Čo by malo dokázať auto budúcnosti? Jednoznačne musí byť pripojené na internet! Chcú to vodiči, ale nemali by na to zabudnúť ani výrobcovia, ktorí sa chcú prispôsobiť zákazníckym želaniam. Portál Autoscout24 sa spýtal až 8 800 respondentov v celej Európe, čo by malo moderné auto pripojené dokázať.
Výsledok? Na prvom mieste je bezpečnosť. Štyri z piatich odpovedajúcich uviedli, že auto by malo využiť možnosti internetovej komunikácie na zvýšenie bezpečnosti jazdy. Až 82 percent si želá, aby vozidlá vedeli aktívne rozpoznávať iné autá a v prípade možného vzniku kolízie aktívne brzdiť. Rovnaký počet ľudí chce, aby auto využívalo on-line pripojenie na automatické núdzové privolanie pomoci v prípade nehody. Každý tretí z opýtaných si želal, aby auto umožnilo pripojenie k sociálnym sieťam i to, aby sa za volantom dalo pracovať.
1. Rozpoznávanie dopravy
Želá si 82 % vodičov
On-line systém dokáže „vidieť“ iné autá. Navyše spolupracuje s bezpečnostnými prvkami, ktoré sledujú odstup vozidiel. Senzory kolies a kamery dávajú informácie, ktoré udržia bezpečnú vzdialenosť a začnú aj núdzovo brzdiť. Pri vybočení dokážu udržať auto na ceste.
2. Automatické volanie ecall
Žená si 82 % vodičov
Ak senzory airbagov, bezpečnostných pásov alebo senzory na karosérii zaznamenajú náraz, systém vyšle automatické volanie o pomoc. Volanie so súradnicami GPS sa dostane do operačného strediska. To sa skúsi s vodičom spojiť, ak neodpovedá, vyšle záchranárov.
3. Systém proti zápcham
Želá si 77 % vodičov
Vďaka senzorom v ceste a pohybovým dátam z mobilov rozpozná operačné stredisko zápchu a vyšle tieto údaje do navigačných prístrojov. Ide o aktívnu navigáciu s dopravným hlásením v reálnom čase. On-line spojenie áut v budúcnosti skvalitní výmenu údajov.
4. Informácie na čelnom skle
Želá si 68 % vodičov
Cez refl exnú plochu sú dopravné informácie a výstrahy premietané na čelné sklo, takže vodič nemusí odvracať zrak z cesty. V ponuke sú už dnes doplnkové riešenia ako Garmin HUD s Androidom alebo Pioneer HUD (Android, Apple).
5. Rýchle multimédiá
Želá si 49 % vodičov
Vďaka rýchlemu WiFi hotspotu v aute si môžu cestujúci pripojiť k internetu tablety, notebooky a pozerať fi lmy či počúvať hudbu. Internetové rádiá možno počúvať aj cez aplikácie, ktoré sa dajú stiahnuť do informačného systému auta.
6. Digitálny asistent
Želá si 48 % vodičov
Vodič si môže cez on-line systém zistiť informácie o cieli. Vďaka takzvanej službe Concierge si môže objednať cez centrálu lístok do divadla, rezervovať stôl v reštaurácii alebo zahovoriť izbu v hoteli.
7. Sociálne siete
Želá si 35 % vodičov
Sociálne siete ako Facebook, Twitter alebo Instagram sa dostávajú do auta cez aplikácie. Správy dokáže systém vodičovi predčítať, kontakty je možné priamo vytočiť cez telefón.
8. Mobilná kancelária
Želá si 32 % vodičov
Zobrazenie textových dokumentov z plánovacieho kalendára či možnosť urobiť videokonferenciu v aute vďaka rýchlemu internetu. Vodič vďaka tomu môže pracovať aj za volantom.
Práve v predaji! Viac v novom AutoBilde
Ďalšie zaujímavé témy, ako napríklad exkluzívne odhalenie štyroch nových áut, ktoré úplne zmenia tvár automobilky Škoda, prináša len najnovšie vydanie magazínu AUTO BILD. Chcete vedieť, ako bude vyzerať nová Škoda Octavia a tri nové SUV modely? Všetky informácie aj s prvým porovnávacím testom slovenského Audi Q8 nájdete už zajtra vo vašom stánku. Okrem toho najnovšie vydanie motoristického časopisu prináša informácie o probléme súčasných vozidiel, ktoré toho v kufri odvezú podstatne menej, ako vodičom oficiálne sľubujú. Ktorých áut sa to týka? Viac sa dozviete v novom AUTO BILDE.