Napriek tomu, že Národná diaľničná spoločnosť informovala motoristov niekoľko dní vopred o dopravných obmedzeniach na D1, situácia nakoniec mnohých prekvapila.
"Treba si uvedomiť, že ak máme z Bratislavy do Trnavy tri jazdné pruhy, je to obrovská prepravná kapacita. Ak si niekto myslel, že taký nápor dopravy zvládnu ostatné cesty, pristupoval k tomu nezodpovedne," tvrdí dopravný analytik Jozef Drahovský. Podľa neho mala NDS spolu s políciou zabezpečiť obchádzkové trasy a tiež dozor a organizáciu. Keď sa očakáva viachodinové čakanie, mali vodičov včas informovať, aby si zabezpečili pitný režim či náhradné palivo.
Víkendové dopravné obmedzenia na D1 medzi Bratislavou a Trnavou avizovala Národná diaľničná spoločnosť niekoľko dní dopredu. Vodiči boli informovaní prostredníctvom médií aj polície o obchádzkových trasách, napriek tomu sa na ceste vytvárali niekoľkohodinové kolóny. Uzávierka časti diaľnice prebiehala od soboty rána až do nedeľňajších dopoludňajších hodín a mnohým motoristom spôsobila vrásky na čele. „Stáli sme tam skoro dve hodiny, v tej kolóne bolo asi stotisíc áut, bolo to strašné,“ posťažovala sa jedna z vodičiek. „Boli tam rodiny s malými deťmi, niektorí pri ceste ,venčili psov,“ dodala. „Vedeli sme o uzávierke, ale čakali sme, že to budú mať lepšie zorganizované,“ pridal sa ďalší z vodičov.
Dopravný analytik Jozef Drahovský si myslí, že situácia nebola zvládnutá. „Táto trasa sa využíva veľmi intenzívne aj počas víkendov. Na takéto situácie nie sme vôbec pripravení,“ povedal. Naopak Národná diaľničná spoločnosť sa vyjadrila, že motoristi mali čas pripraviť sa na obmedzenia. „NDS posledné dva týždne informovala o tejto plánovanej uzávere, aby mali vodiči dosť času pripraviť sa,“ povedala hovorkyňa NDS Michaela Michalová. „Osádzanie portálov trvalého dopravného značenia, bohužiaľ, nie je možné robiť počas čiastočnej uzávery diaľnice ani počas nočných hodín. Kolóny na diaľnici neboli primárne spôsobené uzáverou diaľnice, situáciu zhoršilo najmä niekoľko dopravných nehôd,“ dodala na záver.