Podpis memoranda oznámil sám prezident hokejového zväzu Martin Kohút. Spojenie športu s producentom tvrdého alkoholu však v diskusiách vyvolalo rozpaky.
Pragmatici hovoria, že peniaze treba. Moralisti sa obávajú, či je propagácia destilérky vhodná pri športe, ktorého fanúšikmi sú aj mladí. Zväz podpísal spoluprácu so St. Nicolaus na dva roky, bude jeho hlavným partnerom a tiež partnerom 1. ligy. „Som rád, že slovenská firma, ktorá vyrástla vo veľkú a úspešnú nadnárodnú spoločnosť, sa chce teraz ,vrátiť´ a podporiť hokej a mladé talenty u nás,“ povedal Martin Kohút.
Ako vníma vzťah hokeja a alkoholu riaditeľ St. Nicolaus Dušan Haruštiak? „Spája ich dôležitá vec – emócie. Radosť z víťazstva, smútok z prehry, radosť z posedenia s priateľmi, či z toho, že niekoho obdarujete.“
Pri pive sa šport ako-tak toleruje. Lenže tvrdý alkohol a cigarety, to je pri športe skôr tabu. Experti upozorňujú, že problémom pri reklame môže byť televízne vysielanie a celková komunikácia tohto partnerstva. Podľa zákona má reklama na alkohol tak časové obmedzenia vo vysielaní a navyše nesmie byť prezentovaný v pozitívnom svetle.