Po jej vybudovaní dostanú ich projekty lukratívne napojenie na D1 a zvýši sa ich cena. Podľa OZ Triblavina tak vzniká podozrenie, že Stromček háji skôr súkromné záujmy ako štátne. Na povrch vyplávali aj ďalšie prepojenia, tentoraz na strane aktivistov. Podľa Starlandu zastupujú firmy, ktoré okolo križovatky vlastnia viacero pozemkov.
„Vlastníci týchto pozemkov chcú donútiť štát minúť zbytočne obrovské prostriedky, aby boli na diaľnicu napojené ich súkromné pozemky,“ tvrdí štatutár Starlandu Ronald Tahotný, podľa ktorého je združenie účelové a presadzuje záujmy svojich mecenášov. Aktivisti tvrdenia odmietajú a uisťujú, že Starland sa len snaží odviesť pozornosť iným smerom. „Štát nekoná v zmysle zákonov tejto republiky. Nemôže sa predsa bez zmeny územného plánu zmeniť koncepcia dopravy. Aj Najvyšší kontrolný úrad nám dal za pravdu,“ tvrdí predseda OZ Triblavina Milan Grožaj.
1. Milan Grožaj
- predseda OZ Triblavina
Čo tvrdí Starland: Na rokovaniach s NDS týkajúca sa pripojenia na diaľnicu zastupoval firmu Vladimíra Šeba a Stanislava Cintavého. Šebo bol spoločník v Europolis D61 Logistics s. r. o., ktorá vlastní pozemky pri D1, Cintavý je konateľ firmy Mitan Invest, tiež vlastníka pozemkov pri D1.
Čo tvrdí Grožaj: - Pre Chorvátsky Grob pracujem od roku 2003. V 2011 som vyhral súťaž, ktorú vypísal starosta. Týkala sa napojenia Triblavinskej cesty na cestu I/61 alebo priameho napojenia na kolektory. Na rokovaniach s NDS som preukazoval, že hoci cesta nie je zaradená do siete ciest, má právoplatné stavebné povolenie z rokov 1996 a 2009. Zastupoval som teda záujmy obce, ktoré boli totožné so záujmami podnikateľov z daného územia.
2. Vladimíra Vydrová
- členka OZ Triblavina, poslankyňa za Chorvátsky Grob
Čo tvrdí Starland: Podľa obchodného registra je personálne prepojená s firmou Triblavina Business Center, ktorá má vo vlastníctve pozemky pri D1.
Čo tvrdí Vydrová: - Spoločnosť Triblavina BC, za ktorej záujmy údajne lobujem, nikdy neplánovala ani neplánuje priame napojenie svojho územia na kolektory. S NDS som rokovala o napojení územia na infraštruktúru vybudovanú severnou stranou.
3. Viktor Stromček
Ako informoval Nový Čas, developer Starland Holding je prepojený so štátnym tajomníkom ministra dopravy V. Stromčekom. Jeho firma PreVaK developerovi, ktorého projekty získajú výstavbou križovatky Triblavina ideálne napojenie na D1, poskytuje vodohospodárske služby.
Čo tvrdí Starland: - So spoločnosťou PreVaK máme zmluvu o prevádzkovaní kanalizácie v objeme 200 € mesačne. Odporučili ju zástupcovia obce Chorvátsky Grob.