Reklamy vysielajú v priebehu športového podujatia. Ide o jednu z najsledovanejších udalostí - dosahuje až miliónové čísla. Vďaka širokej škále potenciálnych zákazníkov inzerenti umiestňujú reklamy počas zápasu, aby urobili promo svojim produktom a službám.
Nejde však o hocijaké reklamy. Tieto reklamné spoty sú vyhľadávané hlavne vďaka svojej originalite, humoru a špeciálnym efektom. Inzerenti chcú zaujať, šokovať a svojou výnimočnosťou dosiahnuť šírenie reklamy.
Tohtoročný Super Bowl, korý sa konal v nedeľu 5.2., ponúkol prehliadku rôznych reklamných spotov. Tu sú najlepšie z nich podľa theguardian.com:
Budweiser zvolil v reklamnom spote politickú tému. Dej tvorí príbeh nemeckého prisťahovalca Adolphusa Buscha, spoluzakladateľa pivovarníctva, ktorý prekonal náročnú cestu do Ameriky, počas ktorej sa k nemu miestni chovali nenávistne ako k imigrantovi (odkaz na Trumpov zákaz vstupu do krajiny pre moslimov). On napokon z ničoho vytvoril jednu z najúspešnejích značiek v Amerike.
Mercedes stavil na paródiu filmu Bezstarostná jazda. Tento reklamný spot režírovali bratia Coenovci, hrá v ňom známa skladba Born to be wild od skupiny Steppeenwolf. Motorkári si užívajú chvíle v bare až do momentu, keď im Mercedes zablokuje ich mašiny zaparkované pred barom.
National Geographic sa v Super Bowl objavil vôbec po prvýkrát. V reklame odprezentoval novú sériu dokumentárneho cyklu s názvom Génius. Preto Geoffrey Rush vystupuje v spote ako Albert Einstein a na husliach hrá Bad Romance od Lady Gaga.
Ďalší nováčik medzi Super Bowl inzerentmi Mr. Clean vytvoril vtipnú reklamu na svoj produkt. Každému je zrejme jasné, že ide o čistiaci prostriedok, ktorý stelesňuje animovaná postava sexi muža - každý predsa musí milovať muža, ktorý upratuje.
Ak obľubujete akčné filmy, určite poznáte aj Kuriéra s Jasonom Stathamom v hlavnej úlohe. Ten si teraz zahral aj v reklame pre firmu Wix, ktorá sa venuje tvorbou webstránok. Napínavé scény však nečakajte, ide skôr o vtipný spot.
Airbnb, ktorá ponúka ubytovanie po celom svete, si vybrala tému tolerancie, čím chce zabojovať proti rasovej neznášanlivosti. V spote odkazuje na dôležitosť akceptovať jeden druhého, aj keď sme rôzni.
Wendy je slávny reťazec, ktorý pripravuje hamburgery z výhradne čerstvého hovädzieho mäsa. V reklamnom spote tak apeluje na zákazníkov, aby nekupovali výrobky so zmrazeným mäsom.