„Už keď sme viedli ázijskú kvalifikáciu, chodili sa na nás pozerať ako na raritu. Teraz budeme totálne kokosy na snehu,“ smeje sa Konôpka. Prirovnanie k jamajským štvorbobom trocha pokrivkáva, pretože len Konôpkov ARC Bratislava má už 20 rokov a on sám súťažne jazdil dávno predtým. Napriek tomu však slovenské boxy v ázijskej kvalifikačnej sérii Le Mans pôsobili medzi milionárskymi tímami z Číny, Taiwanu, Hongkongu, Malajzie, ale aj Fínska či Veľkej Británie vyslovene exoticky.
Napriek tomu ARC sériu dlho viedol, po smole v posledných pretekoch skončil druhý, ale napokon pozvánku na veľké finále predsa len dostal. „V júni v Le Mans to bude asi ešte zjavnejší rozdiel. Budeme súperiť s tímami, ktoré majú 10až 15-miliónový rozpočet a za volantom slávne mená. Spomeniem len synov legendárnych otcov Prosta, Piqueta či Sennu, ktorí sa s volantom v ruke narodili. Takže sa na to pozeráme reálne, verím však, že hanbu si neurobíme,“ povedal Novému Času Konôpka, ktorý sa 17. - 18. júna predstaví v kategórii nefabrických tímov LM P2, čo sú vytrvalostné prototypy bez hybridného pohonu.
„Auto bude určite nové, ešte však neviem, či Oreca, alebo Ligier. Ani posádku ešte nemám kompletnú a škoda, že sa nedá vyskladať z čisto slovenských jazdcov. Okrem mňa bude jazdiť ešte mladý, 22-ročný Lotyš Konstantins Calko. Je to veľmi šikovný a pohodový chalan. No a tretie miesto je ešte otvorené,“ dodal Konôpka.