Majiteľ Petra Sagana a ďalších troch slovenských cyklistov tvrdí, že cyklistiku uprednostnil pred futbalom preto, že je finančne zaujímavejšia ako nemecká Bundesliga.
BORA sa v cyklistike angažuje už tretí rok. Od roku 2015 bola sponzorom tímu BORA – Argon 18 s prokontinentálnou licenciou. Ten sa teraz pod novým menom stal majiteľom licencie World Tour a angažoval viacerých jazdcov svetovej špičky vrátane dvojnásobného majstra sveta Petra Sagana. Bruckbauer tvrdí, že všetko je súčasť dlhodobej firemnej stratégie s orientáciou na šport.
„Rozhodujúce bolo zvoliť si šport, ktorý má európsky dosah, aby sme prekročili hranice Nemecka. Cyklistika bol dobrý ťah, za posledného jeden a pol roka vie v Európe identifikovať našu značku sedemnásobne viac ľudí,“ vysvetľuje Bruckbauer a myslí si, že sponzoring v cyklistike prinesie firme viac ako angažovanie sa v jednej z najsilnejších európskych súťaží - nemeckej futbalovej Bundeslige.
„Pre firmu ako sme my, je cyklistika oveľa prijateľnejšia a zaujímavejšia. Väčšina bundesligových klubov má totiž len národný dosah. V januári 2015 by sme si neboli mohli dovoliť vstúpiť do Bundesligy. Naproti tomu cyklistika je pre nás finančne dostupná a má oveľa širší záber, veď len Tour de France sa vysiela do 190 krajín sveta a často niekoľko hodín denne. Bolo to z našej strany dobré rozhodnutie,“ tvrdí Bruckbauer.
BORA A CYKLISTIKA
» Firma rastie o 30 % rýchlejšie v krajinách so silnou afinitou k cyklistike (Taliansko, Francúzsko, Španielsko, Benelux, Spojené kráľovstvo).
» Rozoznateľnosť značky BORA sa za posledných 18 mesiacov zvýšila v Európe sedemnásobne.
» Od januára začína s vysielaním 4 000 reklamných televíznych spotov v celej Európe, v ktorých budú účinkovať aj Peter Sagan či Rafal Majka.