Gastronomické služby na Slovensku sú často pod paľbou negatívnych hodnotení zo strany zákazníkov. Fanúšikovská stránka Priznania a zážitky čašníkov a kuchárov na Facebooku ponúka však na túto problematiku pohľad z opačnej strany.
Toto sú top priznania slovenských čašníkov o drzých zákazníkoch:
Hodím sem len pár vychytávok z tohto víkendu u nás v bare... Ukradnutý zvon do záchoda, rozkopaná terasa, dokopaná tabula pred dverami, špinavý záchod, omočené dve stoličky, pri pisoároch mláky, dve obťažovania obsluhy absolútne nechutným spôsobom, kondómy pohádzané po zemi pod stolom a jeden natiahnutý cez pollitrák s pivom. Trom osobám sme dali zákaz vstupu.
Ľudia sa už ulakomia aj na to, keď niekto nechá prepitné dve eurá na stole. Plný podnik, odíde jeden stôl a bez toho, aby čašník stihol upratať, si tam sadajú ďalší ľudia. Keď odpratávaš, povedia ti, že to sú ich peniaze. To len tu sa môže niečo také stať.
Prišli dvaja hostia do reštaurácie a neželali si nič na pitie ani na jedenie. Len tak si sedeli a rozprávali sa.
Mne raz prišli tetušky sadli si a vypýtali si odo mňa poháre a vytiahli svoje víno.
Milí zákazníci, keď vojdete do podniku, nič nepokazíte tým, že sa milo pozdravíte človeku, ktorý vás bude obsluhovať. Pri príchode nemajte pocit, že podnik vám patrí a čašníčka musí hneď za vami utekať a obslúžiť vás. V podniku je viac ľudí a ona sa rozkrájať, žiaľ, nevie. Keď k vám príde, skúste ju prekvapiť milým správaním a empatiou. Tiež si uvedomte, že ak prídete siedmi a chcete všetci jeden druh piva, tak to čašníčka nijak nevie urýchliť, musí to čapovať z jednej pípy. Keď ste si už aj objednali, nemusí vám to čašníčka doniesť do minúty. Neznamená to, že je pomalá, ale to, že aj pred vami mala objednávky a robí zaradom. Niekedy možno niečo zabudneme, skúste to chápať. Skúste byť milí, možno budete prekvapení, ako to vašu obsluhu poteší a bude milá tiež, možno sa aj spolu nasmejete sa, vy sa budete cítiť príjemne a čašníčke zlepšíte deň, pretože milí zákazníci potešia viac ako tringelty.