Napriek tomu, že sama volala na tiesňovú linku a sťažovala sa na silné bolesti na hrudi, záchranná služba jej namiesto pomoci poradila, aby sa vyspala a navštívila lekára na druhý deň, píše The Sun.
Karen, mama dvoch detí, už týždeň pred osudnou nocou trpela ostrými bolesťami, ktoré sa postupne zhoršovali. V deň jej smrti pociťovala bolesť nielen na hrudi, ale aj v krku, ušiach a ruke. Napriek tomu záchranná služba napokon rozhodla, že pohotovostné vozidlo nie je potrebné.
Jej otec, 68-ročný Arthur Ovenell, je presvedčený, že systém úplne zlyhal. „Keby sa v tú noc objavili, mohla mať šancu,“ povedal pre KentOnline. „Som naozaj presvedčený, že záchranná služba a NHS ju sklamali. Keby pracovník, ktorý vybavoval hovor, robil svoju prácu správne, Karen by tu dnes bola.“ Zúfalý otec dodáva, že sa na nich bude „hnevať až do smrti“.
Hovor, ktorým sa posudzuje závažnosť prípadu, viedol pán Aicken-Bowley, ktorý neskôr priznal, že Karenine príznaky nevyhodnotil ako infarkt. „Nikdy predtým som nevidel, že by niekto mal takéto príznaky infarktu,“ uviedol vo svedectve. Vyšetrovanie však odhalilo, že Aicken-Bowley sa spoliehal len na svoje skúsenosti a nevyužil systémový nástroj na posúdenie pacienta. Odvtedy už v záchrannej službe nepracuje.