Podľa Druckera je dôležité otvárať závažné témy práve s učiteľmi, ktorých sa týkajú. "Ak chceme robiť zmysluplné a udržateľné zmeny, je potrebné, aby sme ich pripravovali spoločne. V nasledujúcich týždňoch budem preto v každom kraji na diskusiách o našom školstve otvorený všetkým názorom, návrhom a skúsenostiam," avizoval minister školstva.
Mnohí z učiteľov v diskusii zdôraznili potrebu zlepšiť finančné ohodnotenie pedagogických i nepedagogických zamestnancov. "Peniaze do škôl musíme dostať, pretože v nich čoskoro nebude mať kto pracovať," skonštatovala Eva Horníková zo Združenia základných škôl Slovenska. "Firmy si pri výbere zamestnancov vyberajú tých najlepších uchádzačov. Aj riaditelia škôl by to tak chceli. Ale my musíme často prijímať takmer každého, kto má aspoň pedagogické vzdelanie," doplnil riaditeľ Základnej školy Mojzesovo - Černík Stanislav Petráš.
Zároveň pripomenul, že v školách pribúda počet detí s vážnymi poruchami správania a so psychiatrickými diagnózami. "Keď sú v škole, býva často problém zabezpečiť jej bežný chod. Vážne tu absentuje komunikácia medzi školou a psychiatrami i komunikácia s rodičmi, ktorí o diagnóze svojich detí nechcú hovoriť. Potom riešime problém, že žiak mieri na učiteľa prstom a naznačuje, že ho ide zastreliť, a my nevieme, na koho sa v takýchto prípadoch obrátiť," priblížil Petráš.
»»» Pokračovanie článku na ďalšej strane! »»»